Pénz- és tőkepiac

Félig üres maradt a Heineken pohara

Megugrott az üzemi eredmény, de idén pandémia előtti szintje alatt marad a Heineken.

A kétszeresére növekvő első féléves üzemi eredménye dacára csupán félig telt meg a pohár a Heineken gyorsjelentését követően, hiszen a világ második legnagyobb sörgyártója kulcsfontosságú ázsiai piacain a fogyasztás visszaesését várja a koronavírus járvány negyedik hulláma következtében, ráadásul a menedzsment a költségek emelkedésével is számol.

Fotó: Shutterstock

Mindezért Dolf van den Brink vezérigazgató szerint idén még a pandémia előtti szinten maradnak a holland óriás eredményei.

Van den Brink Vietnám példáját említette - amely a Heineken top három piacának egyike –, ahol a korlátozó intézkedések éppen a legfontosabb nagyvárosokat sújtják, Malajziában pedig már a helyi üzemüket is be kellett zárniuk, de szintén nem túl rózsás a helyzet Indonéziában sem. A csalódás annál keserűbb, mivel előzetesen a sörgyártó nagy reményeket fűzött az oltási kampányokhoz. A költségek közül a Heineken főként a marketing-ráfordítások megugrására számít.

A konszern amúgy volumenben 10 százalékos növekedést ért el a fél évben, ráadásul Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten árait is ugyanennyivel emelte. Az 1,63 milliárd eurós üzemi eredmény több mint a duplájára nőtt, és durván 30 százalékkal verte a piaci előrejelzéseket is.

A Heineken részvényei délelőtt közel 1 százalékkal, 99 euró felé drágultak Amszterdamban.

Heineken sörgyártás sör
Kapcsolódó cikkek