A Waberer’s folyamatosan vizsgálja a terjeszkedési lehetőségeket. A szállítmányozási-logisztikai cégcsoportnál mind északi, mind déli irányú piacra lépés is szóba jöhet, de nagyobb az esély a Balkán meghódítására.
Andor Attila
2021.08.31, 07:55
Megosztom a cikket
Fotó: VG
Tervezünk, vizsgáljuk a lehetőségeket, de a bővülés nem holnap lesz
– mondta a Világgazdaságnak a Waberer’s International vezérigazgatója. Erdélyi Barna szerint azonban nem csak a szállítmányozási tevékenységgel lépnének piacra Magyarországtól délre. A kérdés ennél komplexebb.
Cégünk partnerei jelen vannak tőlünk délre, a Balkánon is. A szinergiák egyértelműek lennének, ha mi is jelen lennénk ezekben az országokban, és a már megszokott módon ott is kiszolgálnánk megrendelőinket. Erre van igény, úgy érezzük
– hangsúlyozta a menedzser. Így tehát az egész logisztikai láncot vinnénk el Horvátországba, vagy éppen Szerbiába, és nem arról van szó, hogy hagyományos fuvarozóként az ottani piacból próbálnánk meg egy szeletet kihasítani magunknak– tisztázta a vezérigazgató.
Fotó: Kallus György / VG
A Magyarországgal szomszédos országok, Horvátország és Szerbia kerülhetnek fókuszba, de a Balkán igen nagy, a többi országot sem lehet kizárni. Ami biztos, ebben a pillanatban – bármilyen jelentős ipara is van-, Törökország egyáltalán nem jön szóba. Fontos látni, hogy minden, a sajtóban megjelent találgatással ellentétben, ezek távlati tervek a társaságnál. A célok világosak, de nem a közeljövőben valósulhat meg a piacra lépés. Lapunknak Erdélyi Barna azt is hangsúlyozta, hogy nem azért lépnének piacra a Balkánon, mert bármilyen gyors fellendülésben, robbanásszerű fejlődésben bíznak, hanem azért, hogy erősítsék a partneri viszonyt már meglévő ügyfeleikkel.
Egyetért Erdélyi Barna véleményével a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartesületének (Nit Hungary) ügyvezető főtitkára is. Dittel Gábor a Világgazdaságnak azt emelte ki, hogy a speditőr szakma nem számít a balkáni piac gyors fejlődésére. Habár a hosszú tengeri partvonal miatt akár kedvező adottságokkal rendelkezőnek lehet mondani az országok többségét, mégis ezek a kikötők kihasználatlanok, nem is lehet forgalmukat egy lapon említeni az észak-német, Holland kikötőkével.
A jellemző az, hogy Európán belül északról délre, a Balkánra szállítják az árukat, és nem fordítva. Az új selyemút is inkább a vasúti szállítmányozásra épül, amit Dittel Gábor szerint a Budapest-Belgrád vasútvonal kitüntetett helyzete is bizonyít.
Összességében Szerbia Uniós csatlakozása adhatna lökést a kereskedelemnek, de ez még nagyon messze van – hangsúlyozta a NiT Hungary vezetője.
A Waberer’s vezérigazgatója szerint a cégcsoport növekedését három láb erősítése segítheti. Az egyik ezek közül a regionális terjeszkedés, ahol az északi, például szlovákiai megjelenésnél nagyobb esélyt lát a déli, balkáni piacra lépésre, a fentebb részletezett módon. Emellett a nemzetközi szállítmányozási piacon elfoglalt pozíciót is tovább kell erősíteni, Erdélyi Barna ezt elsősorban új alvállalkozók bevonásával képzeli el, és Magyarországon a logisztikai szolgáltatási kapacitás növelése is kiemelten fontos.
Fotó: VG
A vezérigazgató szerint ennek segítségével komoly üzleteket lehet megnyerni, és behozni az országba.
Az eredményes versenyzéshez azonban új bázisok megnyitására is szükség lehet.
Erdélyi Barna szerint a cégcsoport elindult a zöldebb működés irányába. Elektromos eszközöket is használnak, de LNG-vel meghajtott kamionjuk is rója az utakat. Ezeknek a járműveknek azonban még sokat kell fejlődniük, elsősorban a hatótávolságukkal, és a teherbírásukkal van probléma, nem is beszélve a „zöld” eszközök igen magas áráról. Most még komoly odafigyelés kell a karbonsemleges járművek használatához, de a jövő ez lehet, úgyhogy fontos, hogy a cégcsoportnál minél több tapasztalatot gyűjtsünk – zárta a gondolatait Erdélyi Barna.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.