A CIG Pannónia csoportszintű adózott nyeresége az első háromnegyed évben elérte a 795 millió forintot, amely 7 százalékkal haladta meg a tavalyi értéket 

– derül ki a cég kedd este közzétett gyorsjelentéséből.

Meghatározó volt az időszak eredményére nézve a nem-élet üzletág biztosítási portfóliójának értékesítése. 

Az úgynevezett folytatódó tevékenység ugyanakkor drasztikus növekedést mutat, ezen a soron 64 millió forintos veszteség helyett 792 millió forintos nyereségről számolhatott be a csoport.

A bevételek eközben 61 százalékkal gyarapodtak , ezen belül a nettó biztosítási díjbevétel 12 százalékkal nőtt a bázishoz képest. Ráadásul úgy, hogy minden negyedévben magasabb volt, mint egy évvel korábban.

Portfóliószinten a legnagyobb arányú díjbevétel-növekedést a csoportos életbiztosítási termékek hozták 62 százalékkal, ám jelentősnek mondható a unit-linked termékek 12 százalékos javulása is.

Minden értékesítési csatorna növelni tudta eladásai volumenét. A banki vonal és a saját hálózat 42 százalékos gyarapodása a menedzsment szerint egészen kiemelkedő volt. Mindebben a biztosítótársaság segítségére volt az új stratégiának megfelelően kibővített értékesítési hálózat is.

Szeptembertől a CIG Pannónia elindította új vagyon- és cascoflotta-portfólióját a nem-élet üzletágban, ahol a díjelőírás növekedése egy év alatt megduplázódott. A cégcsoport konszolidált tőkemegfelelése 309 százalékot tett ki.

A harmadik negyedévet önmagában szemügyre véve, éves összevetésben 2 milliárd forinttal, azaz 44 százalékkal, 6,7 milliárd forintra nőttek a cég bevételei. 

Azon belül 13 százalékkal, 5 milliárdra gyarapodott a biztosítóhoz befolyt nettó díjbevétel.

Hatalmas fordulat állt be az adózott eredményt tekintve is, hiszen a bázisidőszak 428 millió forintos vesztesége 289 millió forint nyereségbe csapott át, míg a CIG teljes átfogó jövedelme a tavalyi mínusz 700 millió forint helyett plusz 240 millió forintot tett ki.