Éves bázison több mint a hatszorosára, 18 milliárd dollárra nőtt tavaly a Moller-Maersk tengeri fuvarozó vállalat nyeresége, miközben a bevételei a konténerszállítási üzletág meredeken emelkedő árai következtében 55 százalékkal, 62 milliárd dollárra bővültek – derül ki a dán vállalat szerdán közölt gyorsjelentéséből.

Fotó: JERRY LAMPEN / AFP

A svájci-olasz MSC-vel holtversenyben az iparág globális piacvezetőjeként számontartott cég a koppenhágai Ritzau hírügynökség szerint ezzel a nyereséggel mindenkori dán bajnokká vált, azaz az észak-európai országban még soha egyetlen cégnek sem sikerült egy év alatt ekkora hasznot elérnie.

A negyedik negyedévben sem lassult a növekedés, hiszen a konszern forgalma 64 százalékkal, 18,5 milliárd dollárra, míg nettó profitja 370 százalékkal, 6,1 milliárd dollárra gyarapodott.

A cégvezetés nem ül a babérjain, szintén csütörtökön közölték, hogy mintegy 1,7 milliárd dollárért megveszik az amerikai Pilot Freight Services céget, amely a megrendeléstől a fuvarozás utolsó mérföldjéig képes a logisztikai szolgáltatások irányítására. 

Ami azonban a globális gazdaság számára kedvező hír, kedvezőtlenül érinti a Maersket. A menedzsment a várhatóan a második fél évben normalizálódó tengeri fuvarozási piacon idén csak stagnálás közeli eredményekre számít. Az osztalékot viszont brutálisan megemelték, a tavalyi 330 dán koronáról 2500-ra, ami 10,7 százalékos hozamot jelent a jelenlegi, 22 300 koronás kurzusához mérten.

A hírekre átmeneti megingás után több mint 3 százalékkal drágultak a Maersk részvényei.

Zátonyra futott a világ egyik legnagyobb konténerhajója

A Németországhoz tartozó Wangerooge sziget partjainál sodródott zátonyra a gigantikus Mumbai Maersk