Szomjoltásban élen akar járni a minőségi szeszes italokat gyártó francia Pernod Ricard, amely a vendéglátóhelyek, bárok újranyitásának köszönhetően 17 százalékkal, 5,959 milliárd euróra növelte bevételeit üzleti évének decemberrel zárult első felében, szemben a Refinitiv elemzőinek 15,1 százalékos várakozásával. 

Fotó: ZHANG CHAOQUN / AFP

A profit sor ennél is tetszetősebb, ott 22 százalékkal, 1,998 milliárd euróra feljavított tétel szerepel,  ez is magasabb a 16,7-es pluszt vizionáló  konszenzusnál. 

Ennek és a cégvezetés pozitív előrejelzésének köszönhetően 3 százalékkal erősödött a Pernod árfolyama. Az ír Diageo-csoport mögött a világ második legnagyobb töményital-gyártójának számító társaság forgalma szokásosan az amerikai, a kínai és az európai piacon lendült fel. 

Amerikában 14 százalékos pluszt mértek, ott főként az Egyesült Államok, Brazília, valamint a repülőtéri forgalom dobta meg a számokat. Ázsiában Kína, India és Törökország felel döntően a 16 százalékos gyarapodásért, míg Európában a repülőterek mellett a franciák és a spanyolok jeleskedtek a forgalom 21 százalékos felfuttatásában, igaz, Közép-Európa is feljövőben van. 

A többek között a Martell konyak, a Mumm pezsgő és az Absolut vodka gyártójaként ismert Pernod Ricard vezetése az üzemi marzsok emelkedését is előrevetítette a második fél évre, addig viszont a folyó beruházások költségei még rányomják bélyegüket a mérlegre.

 

Alexandre Ricard elnök-vezérigazgató elhárította a Reuters érdeklődését, mondván, a járvánnyal kapcsolatos bizonytalanságok egyelőre nem teszik lehetővé, hogy pontos bevételbővülési célokat tűzzenek ki maguk elé. Március közepéig kitisztul a kép, akkor térhetnek vissza a témára, addig is a kínai holdújévhez kapcsolódó italfogyasztást követik árgus szemekkel – tette hozzá. A múlt héten a Diageo is közzétette 2021 második felére vonatkozó értékesítési adatait, náluk a még mindig erős otthoni italfogyasztás mellett az újranyitó bárok rendelései húzták fel éves alapon közel 16 százalékkal a forgalmat.