Kedden már nyitás előtti kereskedésben, több mint 7 százalékkal, 39 dollár közelébe emelkedett a Harley Davidson árfolyama a New York-i tőzsdén. Miután a motorkerékpár-gyártó nagy meglepetésre 15 centes részvényenkénti korrigált nyereségről számolt be a negyedik negyedévi riportban. Míg a Bloomberg által megkérdezett elemzők előzetes becsléseinek átlaga 32 cent veszteség volt részvényenként. Egy évvel korábban pedig részvényenként 44 cent veszteséget könyveltek. A sikeres negyedévet a hazai piacon tapasztalt erős kereslettel, s a motorkerékpárok növekvő árával magyarázták, bár a szállítási késedelmek fékezték a növekedést.

A társaság árbevétele 816 millió dollárra nőtt a tavalyi év utolsó három hónapjában. 

Fotó: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP

Az elmúlt két évben Jochen Zeitz vezérigazgató irányításával jelentősen mérsékelte költségeit a Harley, mely elhagyta a veszteséges piacokat, ugyanakkor  tavaly októberben az Európai Unióval sikerült megállapodásra jutniuk, hogy eltöröljék a Harley motorkerékpárokra kivetett 31 százalékos vámot, ami még a Trump korszak acél- és alumíniumipari háborújának öröksége volt. Decemberben bejelentették, hogy tőzsdére viszik az elektromos meghajtású motorkerékpárokat gyártó leányvállalatot. A LiveWire cég egy speciális célú akvizíciós társasággal (SPAC) egyesült. A fúzió értéke  1,77 milliárd dollár.

Az irányítói jogok, a 74 százalékos tulajdonrésszel együtt, az anyacégnél maradtak, míg a fordított felvásárlást végrehajtó AEA-Bridges SPAC-céghez a részvénycsomag 17 százaléka kerül. 

A Harley tavaly dobta piacra első, LiveWire márkanév alatt futó, 22 ezer dollárért kínált elektromos motorkerékpárját, amivel kifejezetten a fiatalabb, környezettudatos fogyasztókat célozza, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy frissítsék az öregedő rajongó tábort. Az is fiatalos húzás volt, hogy tavaly óta Európában egy pedálhajtásos rásegítésű e-kerékpárt is árulnak a Harley szaküzletek.