Kedden indul el a kereskedés a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában az eSense Human Resources Szolgáltató Nyrt. kétmillió darab, 10 forint névértékű részvényével, miután a Magyar Nemzeti Bank jóváhagyta a társaság bevezetéshez szükséges tájékoztatóját. 

A vállalat közleménye szerint az eSense Nyrt. a magyar call center piac egyik meghatározó szereplője, tevékenységi köre mára felöleli a kimenő és bejövő telefonhívások kezelésének teljes palettáját. A vállalat foglalkozik az ügyfélszolgálatok, diszpécserközpontok és információs vonalak kialakításával, telefonos értékesítéssel, pénzügyi szolgáltatások közvetítésével, telefonos kintlévőségkezeléssel és piackutatással, valamint a call center személyzeti piacon történő munkaerő-kölcsönzési, -kiválasztási, felnőttképzési és tanácsadási szolgáltatásokkal. 

Beautiful smiling woman with headphones using computer while counseling at call center
Fotó: Shutterstock

A társaság főrészvényese a 5Stars Holding, mely Ádámosi György magánbefektető érdekeltségébe tartozik, aki olyan sikeres tőzsdei vállalatoknak volt vagy jelenleg is meghatározó tulajdonosa, mint az Appeninn, az Altera vagy az Akko Invest. Ádámosi György közvetett tulajdonába 2020-ban került a társaság, és ekkortól a vállalat a korábbiaknál is dinamikusabb növekedési terveket fogalmazott meg. Az eSense a 2020-as évet 2,8 milliárd forintos árbevétel mellett 360 milliós nettó eredménnyel, míg 2021 első kilenc hónapját 1,7 milliárdos árbevétellel és 136 milliós nettó eredménnyel zárta. 

Az eSense stratégiájával kapcsolatban Varga Gábor, a társaság vezérigazgatója elmondta, hogy vezető konszolidációs szerepet kívánnak betölteni a hazai call center piacon. Ezt erős akvizíciós tevékenységgel és jelentős organikus fejlődéssel szeretnék elérni, és a magyar piac meghatározó szereplőjévé kívánnak válni mind árbevétel, mind a kínált szolgáltatás technológiai, minőségi szempontjai tekintetében. Ennek érdekében a vállalat olyan akvizíciós célpontokkal kezdte meg a tárgyalásokat, amelyek az iparági sztenderdek és minőségi kritériumok alapján szakmailag pozitív megítélés alá esnek, emellett a kínált termék- és ügyfélportfóliójukkal szélesíthetik az eSense-csoport árbevételi bázisát és diverzifikálhatják a szolgáltatási termékpalettát. 

Az akvizíciós célok között informatikai irányúak is szerepelnek, amelyektől a vállalat azt várja, hogy felgyorsítják az új technológiák és informatikai megoldások beépítését az általa nyújtott szolgáltatásokba. Varga Gábor ezzel kapcsolatban kiemelte, határozott szándékuk a jelenleg humán erőforrással kezelt folyamatok egyre nagyobb mértékű automatizálása és kiváltása informatikai megoldásokkal. A vállalat ügyfélköre stabil, elsősorban nagyvállalati kör, többek között a telekommunikáció, banki és biztosítási területről, közöttük a Vodafone, az Erste Bank, az MKB Bank, a K&H Bank és még számos egyéb bank és biztosítótársaság. 

A társaság növekedési terveinek megvalósításához – megfelelő tőkepiaci hangulat esetén – egy éven belül nyilvános forrásbevonást tervez, melynek első lépcsője volt a mostani tőzsdei bevezetés.