A Volkswagen célként fogalmazta meg, hogy 2030-ra önellátó legyen és már évi 20 milliárd eurós értékben állítson elő erőforrásokat az elektromos autóihoz. Akkumulátorgyáraik húszezer főnek adnak majd munkát.

Frank Blome, CEO Battery Company, speaks during a media talk at Volkswagen's first own battery cell factory in Salzgitter, central Germany, on July 7, 2022. (Photo by Ronny HARTMANN / AFP)
Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója a VW-első németországi akkumulátor-gyárának csütörtöki alapkőletételén
Fotó: Ronny Hartmann/AFP

Mindez Salzgitterben, a projektet menedzselő VW-leányvállalat, a PowerCo első üzemének ünnepélyes alapkőletételén hangzott el. Az eseményt megtisztelte jelenlétével Olaf Scholz német kancellár is, aki rövid beszédében a német autógyártás nagy napjának nevezte július hetedikét. 

A PowerCo fogja menedzselni az üzletágat, feladata az alapanyagot beszerzésétől, a kutatás-fejlesztésen és a telepek összeszerelésén át az életútjuk végén járó akkumulátorok visszagyűjtéséig és újrahasznosításáig terjed. 

A Volkswagen számára az elektromos átállás során a gyenge láncszemet épp az akkugyártás jelenti, ezért ide koncentrálják most az erőforrásaikat. Európában hat üzemet építenek fel, egyenként évi 40 gigawattórás kapacitással, közülük a salzgitteri lesz az első. Két üzemet pedig az Egyesült Államokban létesítenek.

Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója elmondta, hogy az egységesítés az akkumulátorok és platformok területén a költségek jelentős mértékű optimalizációhoz vezet. Az eseményen bemutatták azt a standardizált akkumulátorcellát is, amely a Volkswagen elektromos járműveinek mintegy 80 százalékát látja majd el energiával.