Az AT&T a júniusban végződő negyedévben 813 ezer előfizetővel bővítette mobilos ügyfélkörét, miközben az elemzői várakozások átlaga 400 ezer körül volt. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a korábbi előfizetőknél áremelést hajtott végre a társaság, és igyekezett rávenni őket, hogy álljanak át korlátlan adatletöltéses csomagra, ami értelemszerűen drágább, így növeli a társaság árbevételét. 

A cég a korábbiakban viszonylag nagy kedvezményt adott előfizetőinek, ha új telefont vettek nála, ami komoly vonzerőt jelenthetett az új előfizetőknek. A társaság így meg is növelte a mobilszegmensből adódó éves árbevételre vonatkozó növekedési várakozásait az eddigi 3-ról 4,5-5 százalékra.

An AT&T store is seen on 5th Avenue in New York on October 23, 2016. - AT&T unveiled a mega-deal for Time Warner that would transform the telecom giant into a media-entertainment powerhouse positioned for a sector facing major technology changes. The stock-and-cash deal is valued at $108.7 billion including debt, and gives a value of $84.5 billion to Time Warner -- a major name in the sector that includes the Warner Bros. studios in Hollywood and an array of TV assets such as HBO and CNN. (Photo by KENA BETANCUR / AFP)
Fotó: Kena Betancur / AFP

Az AT&T az elmúlt időszakban megvált legtöbb leányvállalatától, hogy a mobilszegmensre és a széles sávú internet szolgáltatására összpontosítson. Ennek megfelelően a társaság számait nehéz összehasonlítani a korábbiakkal, hisz most egy lényegesen kisebb társaságról van szó. 

A teljes árbevétel 17 százalékkal, 29,64 milliárd dollárra csökkent, ugyanakkor az alaptevékenységre vetítve 2,2 százalék a növekedés. A részvényenkénti eredmény 76-ról 59 centre mérséklődött, de a cégeladásokat és más egyedi tételeket figyelmen kívül hagyva az alaptevékenység eredménye 64-ről 65 centre nőtt. 

A társaság az ügyfeleinek késő számlabefizetéseire hivatkozva 2 milliárd dollárral (14 milliárdra) csökkentette az idei free cash flow-ra vonatkozó előrejelzését.