Először csökkentek az Alibaba bevételei, hacsak egy hajszállal is, a cég 2014-es tőzsdei bevezetése óta – derül ki a vállalat csütörtökön közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből.

A signboard of Alibaba Group Holding Limited is seen in Beijing, China on June 24, 2022. Chinese multinational technology company Alibaba may be affected by revision of the Antimonopoly Law.( The Yomiuri Shimbun ) (Photo by Koki Kataoka / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP)
Fotó: Kataoka Koki / Jomiuri Sinbun via AFP

Megtették tehát a hatásukat a pandémia fellángolása miatt elrendelt kínai lezárások, valamint Peking ismételt fellépései a tech szektor ellen.

Az Alibaba teljesítménye mégis jobb volt a vártnál, a befektetők félelmeiről nem is beszélve, 

ezért a társaság amerikai részvényei (ADS) a tőzsdenyitás előtti online kereskedésben több mint 5 százalékkal, száz dollár fölé lőttek ki.

A kínai e-kereskedelem óriása ugyanis 205,6 milliárd jüan (30,4 milliárd dollár) bevételre tett szert, ami ugyan valóban 0,09 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához mérten, ám minimálisan meghaladta a 204 milliárd jüanos elemzői konszenzust.

az alibaba árfolyama_ytd

A legfontosabb üzletágak közül az úgynevezett ügyfélkezelési bevételek – amelyekre az Alibaba a cégektől ajánlataik online felületen történő elhelyezéséért, valamint a promóciókért cserében tesz szert – 10 százalékkal, 80,4 milliárd jüanra estek, viszont a felhőszolgálatásokért 10 százalékkal nagyobb összeget számlázott a kínai gigász.

A viszonylag lassú áprilist és májust követően, júniusban a fellendülés jeleit láttuk minden üzletágunkban. A közeljövő kihívásai ellenére a Taobao és a Tmall online kereskedelmi platform továbbra is magas fogyasztói aktivitást mutat, különösen a nagyobb vásárlóerővel rendelkező fogyasztók körében

– közölte az Alibaba.

A viszonylag lassú április és május a kínai lezárásokkal magyarázható, amelyek nagyságrendjét jelzi, hogy a Nomura szerint például 

áprilisban 45 – a kínai 40 százalékát előállító – városban voltak részleges vagy teljes körű zárlatok.

A vállalat nettó nyeresége azonban csaknem a felére, 22,7 milliárd jüanra (3,4 milliárd dollár) zuhant, ebből 11,73 jüan (1,74 dollár) jut egy ADS-re, a Refinitiv konszenzusában becsült 10,39 jüannal szemben.

Az Alibaba eredményeinek javítása érdekében egyrészt költségcsökkentési intézkedéseket vezet be, másfelől egyre nagyobb energiát fordít külföldi leányvállalatai erősítésére, amelyek közül a legfontosabbak a délkelet-ázsiai Lazada, a török Trendyol és a dél-ázsiai Daraz. A Lazada számára például hosszú távú célként bruttó áruértéke – ami nem más, mint a cég platformjain lebonyolított tranzakciók összege – megötszörözését, vagyis százmilliárd dollárra növelését tűzték ki célul.

 

Kínai befektetők milliói zsákolhatják hamarosan az Alibaba részvényeit

A hongkongi elsődleges jegyzéssel megnyílik az út a sencseni parkett felé is.