Bár minden második amerikai fiatal az interneten lóg, de már nem a Facebook a menő. Nem véletlen, hogy a Meta olyan együttműködések irányába nyit, amelyek elsősorban a fiatalok kötődését erősíthetik.  

A Facebook Marketplace és az ételrendelési és ételkiszállítási platformot üzemeltető DoorDash együttműködése azért érdekes, mert a Meta piacterén vásárolt árukat 15 mérföldes körzetben azonnal kiszállítják az ételfutárok. A DoorDash ezzel új piachoz jut, a Meta pedig felpörgeti a Marketplace forgalmát.

Belgrade,,Serbia,-,June,16,,2021:,Wolt,Delivery,Man,Driving
Fotó: Shutterstock

A Facebook és a DoorDash megerősítette, hogy az elmúlt hónapokban több amerikai városban is tesztelték a szolgáltatást. Igaz, egyelőre nem osztották meg a partnerség feltételeit, mondván, még korai szakaszban van az együttműködés. 

A befektetők még ízlelgetik a híreket: a Meta részvényei pénteken 1,7 százalékot emelkedtek, majd zárás után lefelé csúsztak, a DoorDash részvényárfolyama pénteken 0,7 százalékot süllyedt, ám zárás után felfelé indult.

A Meta számára a partnerség mögött meghúzódó ötlet, hogy megpróbálja rávenni a fiatalokat: gyakrabban használják a Marketplace online piacteret.

A Facebook helyett a fiatalabb felhasználók most a rivális TikTokot részesítik előnyben. Ám a Marketplace egyike azon kevés Facebook-funkcióknak, amelyek népszerűek a fiatalok körében. 

Az elmúlt két évben a Meta fokozta erőfeszítéseit az e-kereskedelem kiterjesztésére a közösségi média alkalmazásaiban, mert ez segít a hirdetések értékesítésében. A vállalat ugyanis az elmúlt évben teret vesztett a hirdetési piacon, miután az Apple Inc. megváltoztatta az iPhone és az iPad adatvédelmi irányelveit. A 2021 áprilisában végrehajtott módosítások megkönnyítik a felhasználóknak, hogy blokkolják a nyomkövető eszközöket. A Facebook Marketplace használata azonban segít a Metának a hirdetések hatékonyságának mérésében. 

A The Wall Street Journal emlékeztetett, hogy a Meta januárban felvette a DoorDash vezérigazgatóját, Tony Xut az igazgatótanácsába. A pandémia idején bővültek a DoorDash szolgáltatásai, így például a Tylenol fogkrémeket vitte a Sephora és a JCPenney kiskereskedőknek. 

Iparági trend, hogy a DoorDash és a rivális Uber Eats olyan logisztikai szolgáltatást épít, amely nem egyszerűen ételt kínál, hanem kényelmet és gyorsaságot.  És a drogériák, az alkohol, a ruhaneműk és a kozmetikumok is felkerülnek a termékpalettára.