BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ausztriában és az online piactéren terjeszkedik tovább az AutoWallis

Két új akvizícióval nyit új irányba az AutoWallis, amely a nyugat-európai piacon való megjelenés mellett online értékesítési tevékenységét is felpörgetné. A 2025-re vonatkozó stratégiai eredményszámokat egyelőre óvatosságból nem emelte meg a vállalat.

Befektetői tájékoztató keretében ismertette szerda délelőtt friss járműpiaci és stratégiai várakozásait a pesti tőzsde autós vállalata, az AutoWallis.

 

Válságálló működés, diverzifikált portfólió

Az eddigi eredményeink magukért beszélnek, sokféle válságot megélt már a csoport, és azokból mindig megerősödve jött ki. Nem számítunk visszaesésre stratégiai időtávon, ezért az emelkedő piaci kockázatok ellenére is megerősítjük a 2025-re vonatkozó eredményszámainkat

 – hangoztatta Ormosy Gábor vezérigazgató.

Az autókereskedő és mobilitási szolgáltató társaság legutóbb éppen egy éve módosított stratégiai keretszámain, 2025-re 400–433 milliárd forint közötti árbevétel elérése mellett 14–15,2 milliárdos EBITDA szerepelt 48–52 ezer jármű eladása mellett.

Ezek a sarokszámok nem változtak, tehát továbbra is elérhetőnek tartja őket a társaság, sőt, ahogy eddig, úgy a következő években is elképzelhető, hogy ezeket felül tudja teljesíteni, vagyis elképzelhető a tervszámok későbbi megemelése is – hangsúlyozta a vezérigazgató.

 

Koreai márkával hódítanák meg az osztrák autósokat

Új elem, hogy az AutoWallis két irányba, az osztrák piac és az online értékesítés felé is nyitna mostantól. Ezeket pedig egy-egy frissen bejelentett akvizícióval alapozza meg.

A SsangYong ausztriai importőri jogainak megszerzésével a dél-koreai márka nagykereskedelmi értékesítést egy ötödik országra, Ausztriára is kiterjeszti az AutoWallis. Emellett az online értékesítési csatornákra is nagyobb hangsúlyt fektetnek, a JóAutók.hu és Autó-Licit.hu portálokat üzemeltető Net Mobilitás Zrt. felvásárlásával belépnek az online autóértékesítési piacra. A Net Mobilitást fő tulajdonosától, a Wallis Asset Management Zrt.-től vásárolja meg az AutoWallis. A SsangYong ügyletet várhatóan még idén, a versenyjogi engedélyek megszerzését követően le tudja zárni a vállalat.

A visitor looks at Ssangyong Motor's Korando during a press preview of the Seoul Motor Show in Goyang, northwest of Seoul, on March 28, 2019. - South Korea's largest international auto show will open on March 29, with a total of 28 brands showing their latest cars and concepts. (Photo by JUNG Yeon-Je / AFP)
Fotó: Jung Yeon-Je  / AFP

Az osztrák piac mérete bő kétszerese a hazainak, ahol tavaly ezer, idén viszont már várhatóan 2300 SsangYong típusú autót ad el a csoport – mondta el Andrew Prest nagykereskedelmi üzletágvezető. 2023-ban már akár öt számjegyű értékesítés is várható a márkától az Ausztriával együtt már öt országra bővülő portfólióban.

Mindezek mellett jövő hónaptól már a Renault Hungária is erősíti a csoport tevékenységét. A Gazdasági Versenyhivatal szeptember elején hagyta jóvá, hogy az AutoWallis és a portugál Salvador Caetano csoportok által alapított vállalat felvásárolja a Renault Hungáriát, így hozzájuk kerüljön a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga. Az ígéretes tranzakció várhatóan október elején zárul le. A Renault Hungária számait nem konszolidálja a társaság.

 

Az osztalékfizetés még várat magára

A társaság tovább erősíti jelenlétét a tőkepiacon is – erről Székely Gábor befektetőikapcsolatok- és ESG-igazgató beszélt. Szeretnék növelni a részvények likviditását – tavaly a kilencedik legforgalmasabb magyar papír volt –, ezért vesznek részt a részvényelemzői programokban, már három elemzőház követi a céget. A részvényt alulértékeltnek tartják az elemzői célárakhoz képest, nem tükröződik az árfolyamban az a jelentős fundamentális értéknövekedés, amelyet az elmúlt négy év tranzakciói hoztak.

 

A következő két-három évben a bőséges beruházási lehetőségek mellett nem tervez osztalékot fizetni a társaság.

A társaság remek formában kezdte az évet. Árbevétele bő harmadával, nettó nyeresége pedig több mint a háromszorosára, 4,1 milliárd forintra ugrott az első fél évben, miközben EBITDA-ját is bőven megduplázta a tőzsde autós társasága. Az egy részvényre jutó nyereség ezzel már az első fél évben 9 forint volt, több, mint tavaly egész évben.

Az AutoWallis-részvényekben ez egyelőre nem tükröződik, a társaság piaci értéke ugyanis negyedével zsugorodott az év eleje óta.
 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.