Az Apple rendszeresen módosítja az árait a különböző régiókban, például tavaly az eurózóna országaiban csökkentette azokat: az alkalmazások többsége 1,09 euróról 99 eurócentre mérséklődött, ez emelkedik októbertől, amikortól világszerte emeli az alkalmazások és az alkalmazásokon belüli tranzakciók árát az App Store-ban – írja a Nikkei Asia.

Portland,,Or,,Usa,-,Feb,10,,2022:,Closeup,Of,The, Portland, OR, USA - Feb 10, 2022: Closeup of the App Store icon seen on an iPhone. The App Store platform is developed and maintained by Apple Inc. for mobile apps on its operating systems. Portland, OR, USA - Feb 10, 2022: Closeup of the App Store icon seen on an iPhone. The App Store platform is developed and maintained by Apple Inc. for mobile apps on its operating systems.
Fotó: Shutterstock

Az új árak október 5-én életbe lépnek, azonban az automatikusan megújuló előfizetéseket egyelőre nem érinti a változás. Az appok többségégért így 1,19 eurót kell majd fizetni.

Az áremelkedés az euróövezet országait érinti, valamint Svédországot és Lengyelországot. Ázsiában Japánt, Malajziát, Pakisztánt, Dél-Koreát és Vietnamot, Dél-Amerikában pedig Chilét. Az Apple legnagyobb és legfontosabb piacai – Kína, India, az Egyesült Államok és Kanada – megúszták a drágulást.

Shanghai,china,10,December,2017,-,Night,Scenic,View,At,Istudio
Fotó: Shutterstock

A lépés hátterében az áll, hogy az a kamatlábak és az energiaárak emelkedése meggyengítette a legtöbb valutát, például a jent és az eurót. Az utóbbi az idén két évtizedes mélypontra esett a dollárral szemben. 

Az Apple dinamikusan fejleszti szolgáltatási üzletágát, hogy csökkentse függőségét az okostelefon-eladásoktól. Az almás vállalat különböző szolgáltatásaira (Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade, iCloud, Apple Fitness) globálisan mintegy 860 millióan fizettek elő, amibe beletartoznak azok is, akik az App Store-on keresztül előfizetnek egy alkalmazásra.

 

Az ezekből származó bevételek profittartalma 70 százalék feletti, és a szolgáltatásokból származó összegek továbbra is dinamikusan bővülnek. 

Ennek hátterében az áll, hogy nemcsak az új, hanem a használt és a régi készülékek tulajdonosai is fizetnek a szolgáltatásokért, illetve vásárolnak alkalmazásokat. Az ezekből származó bevételek jelenleg negyedévente 20 milliárd dollár körül mozognak.

Nemcsak az alkalmazások ára nő: ahogy arról portálunk beszámolt, az iPhone 14 az erős dollár miatt a több országban – köztük Magyarországon is – sokkal drágább lesz, mint elődje. Az áremelkedést csak az Apple legnagyobb és legfontosabb piacai – az Egyesült Államok, Kína, India és Kanada – úszták meg.