Az Egyesült Államokban használt okostelefonok több mint felét az Apple gyártotta, így a vállalat eszközeit többen használják, mint az Androidos okostelefonokat – írja a Financial Times a Counterpoint Research adataira hivatkozva. Az Apple a júniusban záruló negyedévben lépte át a mérföldkövet a kutatócég szerint.

TOWSON, MARYLAND - JUNE 20: Customers shop at The Apple Store at the Towson Town Center mall, the first of the company's retail locations in the U.S. where workers voted over the weekend to unionize, on June 20, 2022 in Towson, Maryland. Following a late-pandemic era wave of workers demanding higher pay,  better benefits and more negotiating leverage, 65 of the 98 workers at the Towson Apple Store voted to join the International Association of Machinists and Aerospace Workers union on June 18.
Fotó: Chip Somodevilla / Getty Images

A fennmaradó részt 150 készülék (Samsung, Lenovo stb.) adta, amelyekre a Google operációs rendszerét telepítették. 

A számokat az úgynevezett aktív telepített bázis alapján mérték, ebbe nemcsak az újtelefon-szállításokat, hanem minden használatban lévő eszközt beleszámítanak. Például azoknak a készülékeit is, akik a használtpiacon jutnak hozzá az Apple eszközeihez, vagy évek óta használják régi telefonjukat.

„Az operációs rendszerek terén a felhasználók merevek és nehezen váltanak, de az elmúlt években egyre többen választják az iOS rendszerrel szerelt eszközöket” – mondta Jeff Fieldhack, a Counterpoint kutatási igazgatója. Szerinte ez a változás a világon bárhol megismétlődhet.

Ben Wood, a CCS Insight elemzője szerint nem egy hirtelen nagy ugrás történt, az Apple évek óta csendben növelte részesedését, idén pedig története során először sikerült átlépnie az 50 százalékot, és megvernie az Androidot a tengerentúlon.

Az almás vállalat különböző szolgáltatásaira globálisan (Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade, iCloud, Apple Fitness) mintegy 860 millióan fizettek elő.

Az ezekből származó bevételek 70 százalék feletti haszonkulcsot eredményeztek, és a szolgáltatásokból származó bevételek kétszeresen haladták meg a készülékeladásokat. Ennek hátterében az áll, hogy nemcsak az új, hanem a használt és a régi készülékek tulajdonosai is fizetnek a szolgáltatásokért, illetve vásárolnak alkalmazásokat.

Mivel a világ többi részén az Android dominál, az Apple előtt rengeteg lehetőség áll, hogy növelje piaci részesedését. Ehhez kapcsolódik, hogy jövő hét szerdán debütál az iPhone 14, ami jócskán meg fogja dobni az eladásokat.

A customer buys an Apple iPhone SE 3 smartphone during the sales launch at the Apple Inc. flagship store in New York, U.S., on Friday, March 18, 2022. The debut of Apple Inc.s latest iPhone brings a change to the way its U.S. customers can purchase the device, a move toward cutting wireless carriers out of the process and giving the tech giant more control.
Fotó: Gabby Jones / Getty Images

Az iPhone 2007-ben debütált, majd egy évre rá megjelentek az Androiddal szerelt telefonok. A következő két évben a Nokia, a Motorola és a BlackBerry készülékei dominálták az eladásokat – ezek az okostelefonok saját operációs rendszert használtak – majd 2010-ben a Google megoldásával szerelt okostelefonok mindenkit maguk mögé utasítottak. Az Apple piaci részesedése az Egyesült Államokban soha nem érte el az 50 százalékot, ám 12 év után ez is megtörtént.

A szakértők egyöntetűen Tim Cook munkáját dicsérik. 

Cook fogta azt, amit Jobs adott neki, és egy birodalmat épített belőle 

– mondta Ben Wood. Az Apple vezére egyébként júniusban úgy nyilatkozott, hogy minden eddiginél több felhasználó váltott androidos okostelefonról az almás vállalat eszközeire.