Véglegesítette nyári döntését a brit versenyhatóság (CMA), és arra kötelezte a Metát, a Facebook tulajdonosát, hogy szabaduljon a 2020-ban megvásárolt Giphytől.

Giphy And Meta Photo Illustrations
Fotó: NurPhoto

A vicces gifeket futtató vállalat megvásárlása felügyelet szerint árt az innovációnak a hirdetési piacon.

A Meta közölte: elfogadja a határozatot.

Csalódottak vagyunk a CMA döntése miatt, de az ügyben utolsó szóként elfogadjuk a mai határozatot

– írta a Reuters szerint közleményében a Meta egyik szóvivője. „A Giphy leválasztásában szorosan együtt fogunk dolgozni a CMA-val” – tette hozzá.

A regulátor 2021 novemberében akasztotta meg a jelentések szerint 400 millió dolláros üzletet, miután aggályok jelentkeztek, hogy a Meta megtagadhatja, vagy korlátozhatja versenytársai hozzáférését a Giphy gifjeihez. A felügyelet amiatt is aggódott, hogy a Meta akvizíciójával eltűnhet egy lehetséges szereplő a szöveget, képet és URL-t tartalmazó „display” hirdetések piacáról, bár ebben a szegmensben az Egyesült Királyságban a Giphy nem volt jelen.

A CMA döntése úttörő volt abból a szempontból, hogy ez volt az első alkalom, amikor a britek megakadályozták egy amerikai technológiai óriás egy akvizícióját, jelezve, hogy komolyan veszik a digitális vállalatok ellenőrzését.