A TikTok vezérigazgatója, Shou Zi Chew egy vállalati értekezleten közölte munkatársaival, hogy 20 százalékkal csökkentette a vállalat idei bevételi célját – írja az FT névtelenségüket kérő forrásokra hivatkozva. A platform eredetileg 12 és 14,5 milliárd dollár közötti bevételt tervezett az idei évre.

Tokyo Game Show 2022, CHIBA, JAPAN - SEPTEMBER 15: Attendees stand outside the TikTok booth at the Tokyo Game Show 2022 on September 15, 2022 in Chiba, Japan. The event runs for four days from September 15-18 and takes place for first time in three years, following a hiatus due to the coronavirus pandemic. (Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images)
Fotó: Tomohiro Ohsumi / Getty Images

A megbeszélésen a munkatársakat azzal vádolták, hogy nem dolgoznak megfelelőlen, és nem pörgették fel eléggé a hirdetéseket, valamint az online kereskedelmet. Több jelenlegi és volt alkalmazott ezzel szemben a céget vádolta túlköltekezéssel, például költséges csapatépítő rendezvények szervezésével. Az értekezleten a munkavállalóknak azt is elmondták, hogy a TikTok kínai anyavállalata, a ByteDance idén nem megy a hongkongi tőzsdére, a tengerentúli tőzsdei bevezetés tervét pedig már tavaly elvetették.

A TikTok még mindig gyorsan növekszik, de ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint riválisai. A múlt hónapban a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta számolt be a bevételek csökkenéséről, ahogy a YouTube és a Snap is lassulásról adott hírt. A Meta egyébként erre hivatkozva több mint 11 ezer alkalmazottját rúgja ki , míg a Twittert felvásárló szintén több ezer embert bocsátott el.

Miközben az Egyesült Államokban nőtt a TikTok alkalmazottainak száma, az elmúlt három hónapban világszerte több százan távoztak a cégtől – írja az FT a LinkedIn adataira hivatkozva. A dolgozók azért háborogtak, mert szeptember óta legalább heti két napot kötelezően az irodában kell dolgozniuk.

Hiszünk a személyes interakció előnyeiben, és arra ösztönözzük a csapatokat, hogy töltsenek több időt együtt 

– mondta a TikTok szóvivője. A rivális cégek kiemelt munkatársainak átcsábítása érdekében a TikTok néhány alkalmazottnak hat számjegyű fizetést ajánlott. A vállalat több rendezvényt és csapatépítőt tartott világszerte, amihez luxushelyszíneket és -szállodákat bérelt.

Az európai munkatársak egy része szeptember végén a Barcelona melletti Tarragonában bulizott, míg az amerikai értékesítési csapat október közepén New Orleansba utazott.

A résztvevők által a TikTokon közzétett videókon pazar partikon márkás ruhákban parádéző „dolgozók” élvezik az életet. Az egyik Evolve fantázianéven futó, Spanyolországban megrendezett hétvégi céges esemény a becslések szerint több mint kétmillió dollárjába fájt a vállalatnak. A TikTok nem kívánta kommentálni a híreket.

Felszólították az amerikai kormányt, hogy tiltsa be a TikTokot

Ismét felmerült a TikTok betiltása az Egyesült Államokban. Brendan Carr, az amerikai Szövetségi Kommunikációs Bizottság tagja felszólította Washingtont, hogy nemzetbiztonsági kockázatok miatt tiltsa be a népszerű kínai videómegosztót.