Felgyorsítaná az új repülőgépek gyártását és leszállítását a Boeing, és ettől jövőre a készpénztermelésének jelentős megugrására számít.

Daily life in Norway, BODO, NORWAY - OCTOBER 16: A Boeing 737-800 Enter Air plane lands during the sunset in Bodo, Norway on October 16, 2022. Sergei Gapon / Anadolu Agency (Photo by SERGEI GAPON / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Fotó: Sergei Gapon / AFP

Bár az ellátási láncok szakadozása és a munkaerőhiány világszerte visszafogta a repülőgéppiacot, a légitársaságok pedig a géphiányra panaszkodva voltak kénytelenek elállni újabb járatok indításától, az amerikai gyártóvállalat szerdán kiadott előrejelzésében azzal számol, hogy a közeljövőben fel tudja gyorsítani a gépek legyártását és átadását. Ez utóbbi azért lényeges a repülő-előállítók számára, mert a légitársaságok és az egyéb ügyfelek is csak az átvételkor fizetik ki a rendelés nagy részét.

Az arlingtoni központú társaság 2023-ban 400-450 darabot tervez átadni a 737 MAX típusú, keskeny törzsű modellből az idei, várhatóan mintegy 375 darab után, 787-es típusú repülőből pedig 70-80-at szállítana le.

A nagyobb darabszám jövőre felpörgetheti a vállalat készpénztermelését is, amit most három- és ötmilliárd dollár közé jelez a Boeing. 

Ez ugyan elmarad a FactSet elemzői konszenzusában szereplő 6,53 milliárd dolláros várakozástól, ám így is többszöröse lehet az idei cash flow-nak, ami 1,5 és 2 milliárd közé futhat be a vezetőség számításai alapján.

„Úgy véljük, hogy ez a terv teljesíthető, ha nem így lenne, nem osztottuk volna meg önökkel” – mondta David Calhoun vezérigazgató az amerikai repülőgépipari óriás 2016 óta első nyilvános befektetői és elemzői konferenciáján.

A Boeing egy sor egymást követő válság után próbál újra talpra állni, amelyek során tetemes adósságot halmozott fel, miközben az árfolyam is nagyot zuhant a befektetői bizalom megingása következtében. A részvényesek ugyanis szkeptikussá váltak a gyártás akadozása, a szállítási tervek korábbi visszavágása, továbbá a védelmi ipari üzletág halmozódó vesztesége miatt.

A fogatókönyvünk roppant egyszerű: szállítsunk repülőgépeket, termeljünk készpénzt és fizessük vissza az adósságot

 – hangsúlyozta Brian West pénzügyi igazgató.

A befektetőket elsőre meggyőzte a vezetőség optimizmusa, a Boeing árfolyama bő négy százalékkal ralizott a felvázolt tervek közzétételét követően.