BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megkezdődött az elbocsátási hullám a Pepsinél

A világ egyik legnagyobb italgyártója többszáz dolgozótól kényszerül megválni. A Pepsi eladásai a válság ellenére is nőttek.

Komoly leépítésekbe kezdett PepsiCo. Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy a megszorítások miatt a technológiai és a médiarészlegen lesznek csak elbocsátások, a The Wall Street Journal cikke szerint az italüzletág és a snacküzletág többszáz dolgozójától is megválni kényszerül a cég.
A leépítés a vállalat észak-amerikai italüzletágát érinti, amelynek székhelye a New York állambeli Purchase-ben található, valamint az észak-amerikai snack- és csomagolt élelmiszer-üzletágának Chicagóban és a texasi Planóban található telephelyeit – nyilatkozták a céghez köthető források.

Counterfeit Goods Flood Iraqi Market Pepsi
Megkezdődött az elbocsátási hullám a Pepsinél.
Fotó: Wathiq Khuzaie / Getty Images

A PepsiCo a dolgozóknak küldött, a WSJ által megszerzett belső dokumentumból kiderült, hogy az elbocsátások célja a szervezeti struktúra egyszerűsítése annak érdekében, hogy hatékonyabbá váljon a működés. A leépítések a hírek szerint az italüzletágban lesznek drasztikusabbak, mivel a snacküzletágban korábban már történt létszámcsökkentés egy önkéntes nyugdíjazási program keretében.

A PepsiCo snack részlege gyártja többek között a Doritost, a Lays csipszet és a Quaker Oatsot. Italrészlegének zászlóshajója pedig a névadó Pepsi kóla.

Tavaly december 25-i adatok szerint a PepsiCo világszerte csaknem 309 ezer embert foglalkoztatott, közülük nagyjából 129 ezer dolgozót az Amerikai Egyesült Államokban.

A cég eladásait nem érintette érzékenyen a válság, ugyanis az élelmiszerboltokban árult rágcsálnivalók és üdítőitalok iránti kereslet erős maradt annak ellenére is, hogy az infláció miatt sok háztatás kénytelen volt meghúzni a nadrágszíjat. A magasabb alapanyag-, szállítási és munkaerőköltségek ellensúlyozása érdekében az iparág többi szereplőjéhez hasonlóan a PepsiCo is emelt az árain.

A vállalat vezetői októberben a negyedéves értékesítés és nyereség növekedéséről számoltak be, ám ezzel egyidejűleg jelentették be azt is, hogy költségcsökkentésbe kezdenek, hogy ellensúlyozzák a haszonkulcsokra nehezedő nyomást, és hogy átvészeljék a romló makrogazdasági helyzetet.

 

Az Amerikai Egyesült Államok munkaerőpiaca ugyanakkor összességében továbbra is szűkösnek mondható. A munkáltatóknak a bizonytalan gazdasági kilátások ellenére versenyezniük kell a munkaerőért,

emiatt kénytelenek emelni a béreket.

A PepsiCo döntéséhez hasonló lépést tett korábban a Walmart és a Ford is, amelyek csökkentették a fehérgallérosok számát, miközben a fizikai dolgozók többségét megtartották. A válság a reklámtevékenység lassulása miatt számos technológiai és médiavállalatot elbocsátási üzemmódba kényszerített a tengerentúlon.

A Pepsi állítja, a kólát nagyon finom tejjel összekutyulni

A Pepsi szerint itt az ideje, hogy az ünnepi időszakban tejjel keverjük a kólát, és az online kampányukban részt vevők még készpénzt is nyerhetnek az ünnepek előtt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.