Nehéz éven van túl a Nestlé: a cég nettó nyeresége 10,08 milliárd dollárra csökkent, jócskán elmaradva a vállalat által felkért elemzők 12,6 milliárd dolláros konszenzusától.

Stock images, ANKARA, TURKEY - JULY 26 : The logo of Nestle are seen on chocolates in Ankara, Turkey on July 26, 2018. Aytac Unal / Anadolu Agency (Photo by Aytac Unal / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Nehéz éven van túl a Nestlé.
Fotó: Anadolu Agency via AFP

A svájci óriásvállalaton az sem segített, hogy az iparágat érintő alapanyagár-növekedést saját termékárainak növelésével habozás nélkül átterhelte a fogyasztókra.

Az értékesítési bevétel 102 milliárd dollárra nőtt, de még így is egymilliárd dollárral kevesebb volt az elemzői konszenzusnál.

A vállalat organikus növekedése – amely nem számol a felvásárlások és az árfolyammozgás hatásaival – 8,3 százalékra rúgott, 0,3 százalékkal elmaradva az előzetes kalkulációktól. Ennek legfőbb hajtóereje az áremelés volt, amely 8,2 százalékot tett ki az év során. Önmagában a forgalom csupán 0,1 százalékot nőtt.

A Nestlé vezérigazgatója, Mark Schneider a gyorsjelentés kapcsán elmondta: a nehéz esztendő ellenére az organikus növekedés megfelelő volt, és a működési árréssel is elégedettek.

A működési árrés tavaly 17,1 százalékon állapodott meg, 2023-ban 17 és 17,5 százalék közé várják a mutatót, míg bevételeik bővülését 6 és 8 százalék között látják reálisnak. 

A Nestlé kurzusán is meglátszik a nehéz esztendő

Az élelmiszeripari vállalatokat különösen fájóan érintette a tavaly tapasztalt drasztikus és a geopolitikai konfliktusok okozta beszállítói problémák. Az ilyen irányú nyomás csökkenésével hatalmas teher kerülne le idén az ágazat szereplőinek válláról, jóval optimistább irányba terelve a várakozásaikat és a teljesítményüket egyaránt.

A Nestlé a tavalyi negyedik negyedévben 4,9 százalékos forgalomcsökkenést volt kénytelen elkönyvelni az észak-amerikai piacon, részben az éttermi forgalom csökkenése, részben pedig a portfóliójának a megnyirbálása miatt.