Másfél százalékot emelkedett a Coca-Cola részvényárfolyama hétfőn a tengerentúli nyitás előtti kereskedésben, miután az italgyártó óriási, a vártnál magasabb negyedéves profitot és árbevételt közölt. Ami azért lepte meg a Wall Streetet, mert a nyersanyagárak és a szállítási költségek növekedése többször is áremelésre késztette a társaságot az év első három hónapjában. Az átlagos eladási árak 11 százalékkal nőttek az első negyedévben, míg az egységcsomagok ára 3 százalékkal emelkedett a cég közlése szerint. A Refinitiv adatai szerint a cég első negyedéves bevétele 5 százalékkal, 10,98 milliárd dollárra nőtt, ami meghaladja a 10,8 milliárd dolláros elemzői konszenzust. Míg a korrigált nyereség részvényenként 68 cent volt, szemben a Wall Street 64 centes becslésével.
A vállalat februárban közölte, hogy globálisan tovább emeli a szénsavas üdítők árát, hogy leküzdje a makacsul magas költségeket, de az áremelés üteme mérséklődött. Bár a rivális Pepsi árképzése már tetőzött, a Coca-Cola nem veszített piacot az áremelések miatt. A NielsenIQ adatai szerint egy egységnyi Coca-Cola üdítő átlagos ára az Egyesült Államokban tavaly 9,30 dollárra emelkedett a 2021-es 8,03 dollárról. Idén pedig 10,55 dollár az ára.
A Coca-Cola első negyedéves üzemi marzsa 30,7 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 32,5 százalékkal. Amit azzal magyaráz a menedzsment, hogy
az áremelések nem ellensúlyozták teljes mértékben a magasabb működési költségeket,
továbbá bővültek a marketingkiadások, és az erősödő dollár is negatívan hatott.