A Hyundai mintegy 85,4 milliárd dollárt fordít beruházásokra 2032-ig, hogy vezető szerepre tehessen szert az elektromos autók globális piacán – közölte a dél-koreai vállalat menedzsmentje a kedden tartott befektetői napon. Az irdatlan összeg 43-43 százalékát kutatás-fejlesztésre, illetve létesítményekre, míg 14 százalékát stratégiai beruházásokra költik.
A koreai konszern 2030-ra évi 2 millió elektromos autó (EV) értékesítését tűzte ki célul, és ugyanebben az évben több mint 10 százalékos üzemieredmény-rátát kíván elérni a szegmensben.
A legfejlettebb piacokon, azaz az Egyesült Államokban, Európában és magában Dél-Koreában hét év múlva már minden második új Hyundai akkumulátoros lesz. Összességében az e-autók eladásából az évtized végén 95 500 milliárd koreai von, mai árfolyamon 74,5 milliárd dollár éves bevételre számítanak.
A Hyundai, amely értékesítései alapján – leányvállalatával, a Kiával együtt – a világ tíz legnagyobb autógyártója közé tartozik, azt is közölte, hogy EV-gyártása oroszlánrészét Észak-Amerikába telepíti, ugyanis teljes termelésén belül a jelenlegi 0,7 százalékról 2030-ig 75 százalékra növelné az Egyesült Államokban gyártott villanyhajtású autói arányát.
A vállalat a tervek szerint először 2025 körül vezeti be nagy teljesítményű lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorait, amelyek nagyobb energiasűrűséggel és alacsony hőmérsékleten is jobb hatékonysági mutatóval rendelkeznek.
További cél, hogy az akkumulátorok több mint 70 százalékát 2028-tól már saját vegyesvállalataitól szerezze be.
A következő generációs akkumulátorok fejlesztésének felgyorsítása érdekében a közös kutatások és az induló vállalkozásokba történő tőkebefektetések is napirenden vannak
– emelték ki.
Kínában viszont nem áll jól a koreaiak szénája. Miután a cégcsoport bezárta öt üzeme egyikét, most egy másik gyárban is leállítja a termelést.
A szomszédságban gyártott modellek számát is 13-ról 8 csökkentik, hogy a SUV-okra és a Genesis luxusmárka modelljeire összpontosíthassanak.
Kérdésre válaszolva Dzsehun Csang, a Hyundai elnök-vezérigazgatója a befektetői napon elárulta, fontolóra veszik ugyan, hogy a Fordhoz és a General Motorshoz hasonlóan csatlakozzanak-e Amerikában a Tesla szupertöltőszabványára áttérő autógyártókhoz, ám egyelőre nincsenek meggyőződve róla, hogy ez a vevőik érdekeit szolgálná.
A probléma az, hogy a Tesla szupertöltő-hálózata nem teszi lehetővé a gyorsabb töltést, amihez az elektromos Hyundaiokat vezetők más töltőállomásokon viszont hozzájuthatnak. Ezért konzultálni akarnak a Teslával, hogy az néhány módosítást végre tud-e hajtani a töltőrendszeren a gyorsabb töltés érdekében.
A cég befektetőit nem hozta lázba a befektetői nap, sőt a részvénykurzus kedden 0,7 százalékkal, 198 ezer von alá csökkent Szöulban.