A Hyundai korábban olcsó és kevésbé divatos autókat gyártott, viszont az elmúlt néhány évben az elektromos járművek területén az élre tört: olyan modellekkel állnak elő, amelyek az autóvásárlók körében egyre nagyobb sikert aratnak. Ez főleg a vállalat elnökének köszönhető: az 52 éves Csung Mongku 2020-ban vette át apjától a csebol irányítását.

SHANGHAI, CHINA - APRIL 19: A Hyundai IONIQ 6 electric sedan is on display during the 20th Shanghai International Automobile Industry Exhibition at the National Exhibition and Convention Center (Shanghai) on April 19, 2023 in Shanghai, China.
Fotó:  Getty Images

Csung Mongku ugyanis szorgalmazta a modern technológiákba, főleg a villanyautókba történő beruházást. Míg más cégek amiatt aggódtak, hogy az akkumulátorok túl drágák és rövid a hatótávolságuk, az új vezetőt ez egyáltalán nem tántorította el, és más autógyártóktól csábított át magasan jegyzett tervezőket, mérnököket. Miután Csung ügyvezető elnök lett, bejelentette: 31 akkumulátoros modell bevezetését tervezi – derül ki a The Wall Street Journal elemzéséből.

Távlati célként tűzte ki, hogy a vállalat 2030-ra a villanyautók harmadik legnagyobb eladójává váljon.

Ennek érdekében a cég 2030-ig 18 milliárd dollárt tervez befektetni a dél-koreai elektromosjármű-gyártásba, valamint akkumulátor- és elektromosjármű-gyárat építene több országban is. A piacon egyedi formatervezéssel akar kitűnni, például a nemrég bemutatott Ioniq 6 az ötvenéves Scarabot vette alapul. A formatervezés további előnye, hogy kilométerekkel növeli az autó hatótávolságát és aerodinamikus. A céget a koronavírus-járvány sem zavarta meg, ugyanis félvezetőket halmozott fel, így az ellátási láncokkal kapcsolatos problémákat is mérsékelni tudták. 

A Ford Motor vezérigazgatója, Jim Farley az e-autók területén folyó verseny kapcsán megjegyezte, hogy elsősorban a kínai márkákat, valamint a Teslát és a Hyundait figyeli. Tavaly a vállalat 6,85 millió eladott járművel a világ harmadik legnagyobb autógyártó csoportjává vált, csak a Toyota és a Volkswagen előzte meg. Az elektromos autók piacát a kínai BYD uralja, második a Tesla, a Hyundai a 9. helyen található, de például az amerikai piacon a harmadik lett.

Tarolt a Kia Boyz, besokalltak az ügyészek

Másfél évtized elteltével tavaly ismét átlépte az egymilliót az Amerikában ellopott autók száma, ebben nem kis része volt a TikTokon terjedő „oktatóvideóknak”, melyeknek a Hyundai és a Kia volt az elszenvedője. Huszonkét amerikai szövetségi állam főügyésze közös levélben szólította fel a dél-koreai Hyundai-Kia csoportot, hogy fokozzák az általuk gyártott autók biztonságát.