Három veszteséges esztendő után profitvárakozást tett közzé a Cathay Pacific hongkongi légitársaság: a járvány egyik legnagyobb áldozataként számon tartott légi közlekedési vállalat számításai szerint a folyó fél évet már nyereséggel zárja köszönhetően a kínai újranyitást követő utazási láznak és saját sikeres üzleti döntéseiknek. A Cathay Pacific az idén 6,3 millió utast szállított, ez hatalmas növekedés az előző év azonos időszakában elkönyvelt 185 ezerhez képest.
A hongkongi légitársaság feltámadását a magas jegyárak mellett is megugró kínai utasszám és az Air Chinában fennálló részesedésének értékesítéséből származó egyszeri, 242 millió dolláros bevétel segítette elő.
Az optimista várakozások nem csak a társaság saját szakértői körében népszerűek, a Refinitiv elemzői konszenzusa szerint is megalapozottak:
a Cathay Pacific éves profitja 439 millió dollárra is rúghat, ami látványos fellendülés a tavaly elkönyvelt 914 milliós veszteséghez képest.
A vállalatnak van hová visszakapaszkodnia: a Cathay a pandémia előtt az utasforgalmat tekintve a nyolcadik legnagyobb légitársaság volt a világon, teherszállítás terén pedig a harmadik helyet foglalta el.
A pandémia időszaka ugyanakkor kivételesen fájdalmasan alakult a vállalat számára, a Cathay kénytelen volt a munkahelyeinek negyedét, 8500 pozíciót felszámolni a Covid okozta gazdasági nehézségek ellensúlyozására.
A profitvárakozás bejelentésének hírére a vállalat részvényei erősödésbe kezdtek, 1,47 százalékkal emelkedve 8,31 hongkongi dollárig pumpálva a kurzust.
A Cathay csoport teljesítménye látványosan fellendült az idén, a cash flow pedig folyamatosan javul
– áll a vállalat közleményében. A cég a légi közlekedést elemző portál, az AirlineRatings legbiztonságosabb légitársaságait felsorakoztató rangsorában az előkelő 11. helyet szerezte meg az idén.