Két éve már vételre ajánlották a randiappok anyavállalatait, de még nem fordultak termőre ezek a befektetések. Ráadásul a randiszektor újabban áremelésekkel és prémiumkategóriákkal kísérletezik. Meglovagolva a trendet, hogy a fogyasztók többet fizetnek az e-szolgáltatásokért, a streameléstől kezdve a vásárlási platformokig, miközben a vállalatok megpróbálnak minél több bevételt kicsikarni minden egyes felhasználóból. Úgy látszik, a streamflációnak elkeresztelt piaci árhullám a randiapplikációkat is elérte.
Míg a prémium-előfizetéssel a Hulu platformon a filmezést zavaró reklámokat lehet ignorálni, a DoorDash ételszállító meg a szállítási díjat engedi el az előfizetőknek, addig a randiplatformokon
az egyéni sanszot növeli a magasabb díjkategória.
Korábban havi 35 dollár volt a csúcsdíj, most 50 dollár, de már egy 500 dolláros kategória piaci lehetőségeit is vizsgálja a Tinder, a rivális Bumble pedig a 60 dollár feletti szinteken vacillál. A Gindr a meleg alkalmazás prémiumajánlatainak bővítését tervezi. Komoly kihívás, hogy a cégeknek
olyan környezetben kell meggyőzniük ügyfeleiket a prémium-előfizetés előnyeiről,
amikor a fogyasztókra minden oldalról pénzügyi nyomás nehezedik. Jellemző a piacra, hogy a Bumble a fizető felhasználók 20 százalékos emelkedéséről számolt be, miközben az egy felhasználóra jutó bevétel 1 százalékkal csökkent.
A Tinder-felhasználók számára őszre szuperprémiumszintet ígérő Match menedzsmentje úgy véli: már kisebb számú felhasználó prémiumszintre való átterelése is nagy megtérüléssel járhat.
Előfizetőink egy töredékének szuperprémiumszintre emelése éves szinten több tízmillió dollárt hozna
– mondta Bernard Kim vezérigazgató. Hasonlóan látja a piacot a konkurens Bumble vezérigazgatója, Whitney Wolfe Herd is.
Nagy a tét, mert a piac keresztre feszíti a társkereső cégeket, ha a drága prémiumfiókjaik nem teljesítenek, s balul sülnek el a randik
– figyelmeztet Mark Brooks, a Courtland Brooks tanácsadó vezérigazgatója. Míg egy másik tanácsadó, Robbie Kellman Baxter úgy véli,
heti ezer dollár sem sok, ha az életre szóló társ megtalálása a tét.
Elnézve az anyavállalatok halovány tőzsdei teljesítményét, úgy tűnik, a befektetőket még nem győzték meg a randi cégek. A Match közel 24 százalékot, a rivális Bumble több mint 41 százalékot zuhant az elmúlt egy évben.