Két éve már vételre ajánlották a randiappok anyavállalatait, de még nem fordultak termőre ezek a befektetések. Ráadásul a randiszektor újabban áremelésekkel és prémiumkategóriákkal kísérletezik. Meglovagolva a trendet, hogy a fogyasztók többet fizetnek az e-szolgáltatásokért, a streameléstől kezdve a vásárlási platformokig, miközben a vállalatok megpróbálnak minél több bevételt kicsikarni minden egyes felhasználóból. Úgy látszik, a streamflációnak elkeresztelt piaci árhullám a randiapplikációkat is elérte.

Social app for searching for romantic partner. Close up of male finger reaching for heart button on screen in online dating app on mobile smartphone. Online dating concept.
Fotó: Shutterstock

Míg a prémium-előfizetéssel a Hulu platformon a filmezést zavaró reklámokat lehet ignorálni, a DoorDash ételszállító meg a szállítási díjat engedi el az előfizetőknek, addig a randiplatformokon 

az egyéni sanszot növeli a magasabb díjkategória.  

Korábban havi 35 dollár volt a csúcsdíj, most 50 dollár, de már egy 500 dolláros kategória piaci lehetőségeit is vizsgálja a Tinder, a rivális Bumble pedig a 60 dollár feletti szinteken vacillál. A Gindr a meleg alkalmazás prémiumajánlatainak bővítését tervezi. Komoly kihívás, hogy a cégeknek

olyan környezetben kell meggyőzniük ügyfeleiket a prémium-előfizetés előnyeiről, 

amikor a fogyasztókra minden oldalról pénzügyi nyomás nehezedik. Jellemző a piacra, hogy a Bumble a fizető felhasználók 20 százalékos emelkedéséről számolt be, miközben az egy felhasználóra jutó bevétel 1 százalékkal csökkent. 

Relatív árfolyamváltozások 1 éves
Match Group; Bumble
 

A Tinder-felhasználók számára őszre szuperprémiumszintet ígérő Match menedzsmentje úgy véli: már kisebb számú felhasználó prémiumszintre való átterelése is nagy megtérüléssel járhat.

Előfizetőink egy töredékének szuperprémiumszintre emelése éves szinten több tízmillió dollárt hozna

– mondta Bernard Kim vezérigazgató. Hasonlóan látja a piacot a konkurens Bumble vezérigazgatója, Whitney Wolfe Herd is.

Nagy a tét, mert a piac keresztre feszíti a társkereső cégeket, ha a drága prémiumfiókjaik nem teljesítenek, s balul sülnek el a randik

– figyelmeztet Mark Brooks, a Courtland Brooks tanácsadó vezérigazgatója. Míg egy másik tanácsadó, Robbie Kellman Baxter úgy véli, 

heti ezer dollár sem sok, ha az életre szóló társ megtalálása a tét. 

Elnézve az anyavállalatok halovány tőzsdei teljesítményét, úgy tűnik, a befektetőket még nem győzték meg a randi cégek. A Match közel 24 százalékot, a rivális Bumble több mint 41 százalékot zuhant az elmúlt egy évben.