BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rohamosan drágulnak a streamingelőfizetések, van, ahol duplázódnak az árak

A streamflációnak nevezett jelenség a teljes streamingpiacon megfigyelhető.

Egy év alatt átlagosan 25 százalékkal emelték áraikat a streamingplatformok Amerikában – mutatott rá a The Wall Street Journal kutatása. Az üzleti szaklap újságírói ezt a jelenséget streamflációnak nevezték el, a streaming és az infláció szavakat összevonva, hogy rámutassanak: az áremelkedés az online tartalomfogyasztást sem kerülte el.

Hilversum,,Netherlands,-,April,21,,2017:,Netflix,,Inc.,Is,An
Fotó: Shutterstock

A lap kutatása szerint a Disney tavaly ősz óta most emeli meg másodszor saját Disney+ streamingelőfizetésének árát, ami azt jelenti, hogy a legfrissebb áremeléssel a feliratkozás havidíja a bevezetéskori ár kétszeresére nő hivatalosan is. A szolgáltatás havidíja az Egyesült Államokban 13,99 dollárra módosul heteken belül.

A lap gyűjtése szerint ugyanakkor a Disney+ korántsem a legdrágább előfizetés a szegmensben: a Hulu havidíja ugyanis 17,99 dollár, az HBO Maxé 15,99, de még a Netflixé is magasabb, 15,49 dollár, ami a középmezőnybe helyezi el a Disney szolgáltatását.

A rangsor másik végén az Apple TV+ található a maga 6,99 dolláros havidíjával.

Rich Greenfield, a LightShed Partners elemzője szerint az iparági szereplők fejében egységesen az a gondolat jár, miszerint:

lehet-e 30%-kal emelni az árainkat úgy, hogy közben nem nő az elvándorlás mértéke?

A lap elemzői szerint az áremelési hullám különösen érdekes időpontban jár a csúcsra az amerikai streamingpiacon: egyrészt a streamingnek a tartalomfogyasztásból való piaci részesedése most először érte el a 38,7 százalékos szintet, miközben a televíziózásé most először esett 50 százalék alá, másrészt a platformok körében látott árverseny is teljes mértékben a feje tetejére fordult – hisz míg korábban a felhasználóbázis növelésének oltárán egymás árait alullicitálni igyekeztek a szolgáltatók, most egymással versengve tornásszák egyre feljebb és feljebb áraikat a korábban elkönyvelt veszteségek ellensúlyozására.

Az iparági szakértők szerint teljesen egyértelmű, hogy a vállalatok egyik elsődleges célja az áremelésekkel az, hogy minél több felhasználót a reklámokat is megjelenítő csomagokba kényszerítsenek – ezeken ugyanis magasabb haszonkulcsot tudnak elérni a cégek, mint az adott esetben akár jelentősen drágább reklámmentes előfizetéseken.

Ezt az elképzelést egyébként nemrég Bob Iger, a Disney vezérigazgatója is alátámasztotta, mikor úgy nyilatkozott:

Az árképzési stratégiánkkal nyilvánvalóan arra törekszünk, hogy minél több előfizetőt áttereljünk a hirdetésekkel megszórt csomagokba.

A reklámokat tartalmazó és a reklámmentes csomagok árai közt markáns eltéréseket figyelhetünk meg szolgáltatónkként: míg a Netflix például 6,99 és 15,49 dolláron adja az egyes előfizetéseket, addig az HBO Max esetében 9,99 és 15,99-es csomagárakat láthatunk.

A legalacsonyabb árú reklámokat tartalmazó előfizetéseket az amerikai Peacock és a Paramount+ kínálja 5,99 dolláros havidíjért cserébe.

Irányt keresve verdesett zárás után a csalódást keltő Disney

A szórakoztatóipari óriás a vártnál gyengébb bevételről és a vártnál jobb működési eredményről számolt be. Ám a pozitívumokat a hollywoodi sztrájk szolgáltatta. A piac nem értékeli, hogy a cég híven másolja a konkurens Netflix minden üzleti fordulatát.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.