Nyolc százalékkal növelte járműeladásait hazai piacán a Ford Motors a harmadik negyedévben, az amerikai autógyártó különösen a pick-upok és az SUV-k iránti kitartó keresletnek köszönheti a javuló értékesítési számokat.

LA Auto Show in Los Angeles
Fotó: JUSTIN L. STEWART/AFP

Az Egyesült Államokban 500 504 darab új járművet adott el a gyártó a szeptember végén zárult három hónap során, míg tavaly ugyanekkor még 464 674 autóra talált vevőt.

A detroiti autógyártó teherautó eladásai 15,3 százalékkal ugrottak meg éves alapon, személygépjárműből viszont 5,1 százalékkal kevesebbet értékesített, a sportcélú haszonjárművek (SUV) iránti kereslet pedig lényegében a tavalyival megegyező volt.

A Ford ezzel csatlakozott a többi nagy amerikai járműgyártóhoz, melyek szintén felfutó keresletről számoltak be a hazai pályán. Az amerikai vásárlói kedvet a személyes mobilitás iránti növekvő igények fűtötték az időszak során, de a vonzó finanszírozási lehetőségek is arra ösztönözték őket, hogy a hatékonyabb üzemanyag-felhasználású és fejlettebb biztonsági technológiával rendelkező új járművekre cseréljék meglévő autóikat.

A héten indult negyedik negyedév a mostaninál sokkal rázósabb lehet a Fordnak és a többi amerikai gyártónak is az autógyári munkásokat tömörítő United Auto Workers (UAW) szakszervezet újabb koordinált sztrájkja miatt.

Az Egyesült Államokban szeptemberben összesen 1,33 millió új autó talált gazdára, 2023 első kilenc hónapja során pedig 15,67 millió új járművet adtak el a kereskedők.

A Ford árfolyama 2023-tól
 

A Ford részvényei 0,5 százalékos eséssel indították a szerdai kereskedést a tengerentúlon, és idén is szerény 3 százalékos plusznál jár az árfolyam.