A Volkswagen együttműködne más autógyártókkal a 20 ezer euróba (7,6 millió forint) kerülő e-autó fejlesztésében és gyártásában. A Handelsblatt értesülései szerint a lehetséges partnerek között szóba került a a francia Renault is. A német vállalat abban reménykedik, hogy a megfizethetőbb modell a szélesebb tömegeknek is elérhető teszi az elektromos járműveket.

Munich Motor Show Media Day
A VW ID.7 electric automobile on display at the Volkswagen AG stand during the media day for the Munich Motor Show (IAA) in Munich, Germany, on Monday, Sept. 4, 2023. The biennial motor show, one of Europe's most important automotive events, opens on Tuesday, Sept. 5, with the future of the car industry in the balance. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images
Fotó: Shutterstock

A francia céggel folytatott tárgyalások ugyanakkor még a korai szakaszban vannak és akár eredménytelenül is végződhetnek. A lap szerint a két partner együttesen évi 200-250 ezer jármű gyártását tűzte ki célul. Az autógyártó még márciusban ismertette egy 25 ezer euróért fejlesztés alatt álló, 2025-ig piacra kerülő, tisztán elektromos hajtású autó részleteit.

A modell 450 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, az akkumulátort 20 perc alatt tölti fel 10 százalékról 80 százalékra. A vállalat akkor azt mondta, hogy egy 20 ezer eurós járművön is dolgozik, de további információkkal erről nem szolgált. A cég célja, hogy az elektromos autók eladása 2030-ra Európában elérje a 80, Észak-Amerikában az 55, globálisan pedig az 50 százalékot.

Az átállást felgyorsítja, hogy az uniós tagállamok energiaügyi miniszterei március végén elfogadták azt a javaslatot, amely szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a környezetszennyező dízel- és benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban. A megállapodást hosszú egyeztetés előzte meg Németországgal.

A villanyautó-forradalom méltatlanul háttérbe szorította a Volkswagent

Az autóipari vállalatok idei részvénypiaci teljesítménye meglehetősen felemásan alakul: az elektromos autók terjedését látva a befektetők rendkívüli bizalmat szavaznak az átállás élharcosainak és reménybeli szereplőinek, és hajlamosak alábecsülni a nagy múltú, hagyományosan robbanómotoros autógyártással foglalkozók erőfeszítéseit.