A Volkswagen nem tervez új generációs robbanómotoros változatot kifejleszteni az 1974 óta piacon lévő, legendás Golf számára – nyilatkozta a hét végén Thomas Schaefer igazgató az Automobilwoche című szaklapnak. Így a jelenleg gyártás alatt lévő Golf 8 lesz az utolsó robbanómotoros változat, bár jövőre terveznek még újítást.

100th European Motor Show
Véget ér egy korszak a legendás Golf történetében.
Fotó: Sjoerd van der Wal / Getty Images

Ezzel az autó az évtized végéig sínen van. Aztán meg kell néznünk, hogyan fejlődik ez a szegmens. Ha a világ 2026-ra vagy 2027-re teljesen másképp alakul, mint ahogyan azt várjuk, akkor egy teljesen új járművet fejleszthetünk – de nem hiszem, hogy ez így lesz. Egyelőre ez nem várható

– fogalmazott Schaefer.
A Golf évtizedek óta a legkelendőbb autó Európában, így a Volkswagen döntése, hogy nem fektet többet a korszerűsítésébe, a Reuters szerint jól jelzi, hogy az autógyártó elmozdult a belső égésű motorok átállításáról abba az irányba, hogy csökkentse az elektromos járművek árát. 

A Volkswagen célja, hogy az elektromos autók eladása 2030-ra Európában elérje a 80, Észak-Amerikában az 55, globálisan pedig az 50 százalékot.

A Golf márkanevet azonban meg akarják tartani egy jövőbeli elektromos modell számára, de Schafer szerint azt aligha dobják piacra 2028 előtt. Tíz új elektromos modellt terveznek 2026-ig, többek között egy olyan akkumulátoros típust, amelynek az ára nem éri el a 25 ezer eurót (9,5 millió forint).
Az átállást felgyorsítja, hogy az uniós tagállamok energiaügyi miniszterei március végén elfogadták azt a javaslatot, amely szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a környezetszennyező dízel- és benzinüzemű új autók értékesítését az EU-ban. A megállapodást hosszú egyeztetés előzte meg Németországgal.