Továbbra is tart 4iG lendületes növekedése, az előző év azonos időszakához képest a vállalatcsoport az első háromnegyed évben jelentősen növelte árbevételét és eredményességét. A növekedés motorja a Vodafone Magyarország, valamint a 2022 első fél évig lezárt akvizíciókkal megszerzett vállalatok jelentős eredménybővülése volt.

20220728 Budapest 4iG Nyrt. Távközlési Vállalat SzékházFotó: Vémi Zoltán  VZ  Világgazdaság  VG
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A cégcsoport az év első 9 hónapjában 421,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami szignifikáns növekedést jelent az elmúlt év hasonló időszakához képest. A vállalatcsoport kilenchavi EBITDA-ja elérte a 147,5 milliárd forintot. Az értékesítés nettó árbevételére vetített EBITDA-marzs 35 százalékos volt. A proforma, valamint az 

egyszeri tételektől megtisztított EBITDA meghaladta volna a 155 milliárd forintot.

A vételár-allokációs hatásoktól megtisztított korrigált adózott eredmény 10,7 milliárd forint volt, amely 17,1 milliárd forinttal magasabb, mint az IFRS alapján kimutatott negatív adózott eredmény (mínusz 6,4 milliárd forint). 

A vételár allokáción kívül a csoport beszámolójában kimutatott tárgyidőszaki negatív adózott eredményt a kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok, a felvásárlásokkal kapcsolatos értékcsökkenési leírás- és kamatráfordítások, illetve az extraprofit okozták.

A nemrég bejelentett strukturális átszervezések eredményeként a 4iG az elsők között lehet Európában, amely megvalósítja vezetékes távközlési infrastruktúrájának leválasztását, amely művelet a csoport magyarországi és nyugat-balkáni leányvállalatait is érinti. Az igazgatósága a lépéstől 400 milliárd forintot meghaladó további cégérték-növekedést vár. 

A 4iG jelentős hangsúlyt fektetett a hazai- és nemzetközi piacokon kialakított partnerségei megerősítésére. A magyar állammal kötött stratégiai megállapodás, illetve az ennek köszönhetően megvalósuló 150 milliárd forintos vezetékes és mobilhálózat fejlesztési program, továbbá a Telecom Egyptel megkezdett, nagy kapacitású, tenger alatti optikai kábelrendszer kiépítésére vonatkozó együttműködés, 

hosszú távon biztosíthatják a vállalatcsoport stratégiai pozícióit, valamint bevételeinek növelését.

A harmadik negyedév főbb mutatói:

– értékesítés árbevétele: 155 milliárd forint

– EBITDA: 52,2 milliárd forint

– nettó eredmény: mínusz 9 milliárd forint