Kivonul Ausztriából a Pepco, mivel a diszkontáruházlánc nem lát megfelelő megtérülési lehetőséget nyugati szomszédunknál.  

Pepco
A Pepco a gyenge profitkilátások miatt elhagyja Ausztriát. 
Fotó: Shutterstock

A csoport ma arra a következtetésre jutott, hogy beszünteti tevékenységét Ausztriában, mivel nem látni, hogy az osztrák piacon elérheti a várt megfelelő hozamszintet

– közölte a vállalat hétfőn késő este. A varsói tőzsdén jegyzett páneurópai kiskereskedelmi lánc 2021 szeptemberében lépett be az osztrák piacra, ahol tavaly év végén 73 üzlettel volt jelen.

A Pepco mellett a Poundland és Dealz márkákat is birtokló csoport Európa 21 országában összesen 4832 egységet üzemeltet, és havonta átlagosan 57 millió vásárlót szolgál ki. A Magyarországon 250 üzletet működtető kiskereskedelmi hálózat boltjai az elmúlt években gombamód szaporodtak Európa-szerte

Tavaly októberben azonban arról számolt be, hogy lassít üzletnyitási programján, hogy erőit a nyereségesség helyreállítására összpontosítsa. Ezzel együtt a 2023–2024-es üzleti évben is legalább 400 új egység megnyitását tervezik. 

Az osztrák piac elhagyása a vezetőség várakozásai szerint már 2024-ben javíthatja a társaság készpénztermelését és profitabilitását, és lehetővé teszi számukra, hogy magasabb jövedelmezőséggel kecsegtető piacokra fókuszáljanak.

A mostani lépés nem befolyásolja a Pepco nyugat-európai növekedési stratégiáját és a más országokban folytatott üzleti tevékenységet – hangsúlyozta a Reuters által szemlézett közleményében a társaság.

 

A vállalatcsoport 1,86 milliárd eurós rekordbevételt ért el a december végén zárult 2024-es első üzleti negyedévben, ezzel együtt a menedzsment szerint a kereskedelmi környezet továbbra is kihívást jelent Európa nagy részén. Az idei évre vonatkozóan továbbra is óvatosan optimista a vállalat.

A Pepco részvényei 0,7 százalékot ereszkedtek kedd délelőtt a varsói börzén, az év eleje óta ezzel már bő 17 százalékot esett a társaság piaci értéke.