A lengyel Pepco diszkontlánc szerdán bejelentette, hogy a korábbiakhoz képest kevesebb új boltot nyit. Míg a csoport a 2022–2023-as pénzügyi évben 668 új Pepco és Dealz márkaboltot nyitott, addig a 2023–2024-es időszakban már csak 400 üzlet indítását tervezi Európában. A vállalatcsoport ezen kívül felülvizsgálja a közép- és kelet-európai üzleteinek felújítási programját is.
Ezeket a döntéseket annak reményében hozta meg a Pepco, hogy újra nyereségessé váljon. Andy Bond ügyvezető elnök nagyobb hangsúlyt fektet a jövedelmezőségre és a likviditás növelésére, összességében pedig a hatékonyságra.
A csoport az elmúlt hónapban kétszer csökkentette a nyereségre vonatkozó előrejelzését a kereskedelmi környezet növekvő kihívásaira Kelet- és Közép- Európában.
A nehézkes működést a befektetők is látják,
a vállalatcsoport részvényeinek értéke 27 százalékkal csökkent idén a varsói tőzsdén.
Bond a nehéz piaci körülmények ellenére bízik a csoport jövőjében, kiemelte annak erős mérlegét és rugalmas működési cash flow-ját – írja a Reuters.
A Pepco a nemrég lezárult pénzügyi év végén összesen 4629 boltot üzemeltetett és pont emiatt az előző pénzügyi évben rekordforgalmat könyvelhetett el összességében az Európai piacon.