Erősen zárták a telet az európai diszkont-légitársaságok, a szektor két meghatározó szereplője, a Ryanair és a Wizz Air is jóval több utast szállított februárban, mint tavaly.

Wizz Air Airlines
Erős februári utasforgalomról számolt be a Ryanair és a Wizz Ait is. Fotó: AFP

Az európai piacvezető Ryanairt a múlt hónapban 11,1 millió utazó választotta, ez 5 százalékos bővülés éves alapon. Az ír fapados ezzel együtt sem tudta tovább javítani járatkihasználtságát, a tavalyihoz hasonlóan átlagosan 92 százalékig tudta megtölteni az üléseket a járatain.

A legnagyobb forgalmú európai légitársaság az időszakban 800 járatot törölt az izraeli–gázai háború miatt, ez 150-nel kevesebb a januári kényszerű törléseknél, egyben a legalacsonyabb a konfliktus októberi kirobbanása óta.

A Ryanairnél dinamikusabb bővülésről számolt be a közvetlen versenytárs Wizz Air. Utasforgalma 15,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, 4,4 millió utasa volt ez idő alatt a magyar hátterű társaságnak.

Az elérhető kapacitás ennél is erőteljesebben, 20 százalékkal nőtt éves alapon, ami maximálisan 4,87 millió utas szállítását tette volna lehetővé az időszakban. A Wizz Air töltöttségi szintje a fentiek miatt 3,3 százalékponttal esett vissza, ami annyit tesz, hogy pontosan minden tizedik ülésre nem talált utast a fapados.

A légitársaság a múlt hónapban jelentette be, hogy májusban megnyitja második képzési központját Rómában, ahol évente 4800 pilótát képeznek majd. A Wizz budapesti flottája februárban két új Airbus A321neo típusú repülőgéppel bővült.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a VG-nek adott hétfői interjúban arról beszélt, hogy nem tört meg az emberek utazási kedve, de nem mindenki hajlandó a magas jegyárakat megfizetni. „Ez nyilván az előnyünkre válik, mert mi lényegesen kedvezőbb feltételekkel és alacsonyabb árakkal tudunk repülőjegyeket kínálni az utazni vágyóknak” – hangsúlyozta a cégvezér lapunknak.

 

Váradi elmondta azt is, hogy folyamatosan növekszik a kereslet a Wizz Air iránt, jelenleg körülbelül 60 százalékkal többet repülnek, mint a koronavírus-járvány előtti időszakban. Az európai légi közlekedés azonban még valamivel a Covid előtti szint alatt van. A légitársaság a tavalyi 24 százalékos növekedést idén újabb 15 százalékos bővüléssel fejelné meg Magyarországon.