Tabut tabu után dönt a Netflix: költséges sportközvetítésekkel és streamingreklámokkal hasítanak
Nagyot pattant a Netflix árfolyama, miután a vállalat szerdán közölte, hogy az olcsóbb, hirdetésekkel támogatott műsora globálisan havi 40 millió aktív felhasználót gyűjtött, ami közel duplája a streaming óriás januárban megosztott 23 milliós számának. A vállalat saját hirdetési platformot indít, és többé már nem a Microsoft lesz a partnere ehhez a technológiához. A hírekre napon belül 609 dollárról 621 dollár fölé szúrt a kurzus.

A tervek szerint a Netflix még ebben az évben megkezdi hirdetéstechnológiai platformjának tesztelését Kanadában, majd a jövő év második negyedévének végén startol az Egyesült Államokban. A cél, hogy
2025 decemberéig mindenhol élesítse a platformot.
A Netflix 2022 őszén vezette be a hirdetésekkel támogatott előfizetési csomagját, hogy így növelje bevételeit. Felkavarta a hirdetési piacot, hogy a streaming cég a Microsofttal kötött partnerségi megállapodást, hogy hirdetésekkel kompenzálják az apadó bevételeket. Addig a Netflix a reklámmentes videózás menedékhelyének számított. A változások szele hamar elsöpörte a Netflix legolcsóbb reklámmentes csomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
A Netflixnek 270 millió előfizetője van, a hirdetésekkel támogatott csomagot 40 százalékos diszkonttal kapják a felhasználók. A versenytárs Disney+ 117,6 millió előfizetőt jegyez, míg a Warner Bros. Discovery streaming egysége, amelyet a Max vezet, 99,6 milliót.
Futballmeccsekkel izmosodna a Netflix
A Netflix már korábban bejelentette, hogy hároméves megállapodást kötött a legnagyobb amerikaifutball-szövetséggel, az NFL-lel. Ennek részeként idén két karácsonyi mérkőzést közvetít élőben, majd 2025-ben és 2026-ban legalább egy-egy ünnepi meccset sugároz.
A Netflix mérkőzésenként 75 millió dollárt fizet a közvetítési jogokért.
Az idei karácsonyi menü a Kansas City Chiefs és a Pittsburgh Steelers összecsapása, majd a Baltimore Ravens és a Houston Texans csatája lesz. A cég arra törekszik, hogy ezzel a közvetítéssel uralja a napot a streaming hirdetési piacon.
A streaming a jövő
Egyre jobban hanyatlik a lineáris televíziózás, ezért a hagyományos médiavállalatok is arra törekszenek, hogy megvessék a lábukat a streaming világában. Ez a Netflix számára is további kihívást jelent. A mostani gyorsjelentési szezon azt mutatja, hogy
a hagyományos televíziózás reklámtortája tovább olvadozik, míg a digitális és streaming hirdetési piac fellendülőben van.
A Netflix minél nagyobb szeletre törekszik, ezt szolgálják a sportközvetítések, az amerikai futball mellett tenisz tornákra és golfeseményekre is lecsaptak. De Ted Sarandos társ-vezérigazgató kizárta, hogy költséges licitháborúkba bonyolódnának, mondván,
nem sportellenesek vagyunk, hanem profitpártiak.
Bár azt is hozzátette, a vállalat álláspontja a jövőben változhat. Nyilván sok függ attól, hogy mennyit hoznak a konyhára a 75 millió dolláros karácsonyi meccsek.