Stratégiai döntést hozott az AutoWallis
Folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis, miután portugál partnerével, a Salvador Caetanóval közösen nyitnak Budapesten Renault- és Dacia-márkakereskedést.

A lépés illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus növekedés és akvizíciók mellett üzletfejlesztésekkel is tovább növekedjen.
A közös vállalat várhatóan idén nyáron megnyitja első budapesti Renault- és Dacia-kereskedését. A korábban is bemutatóteremként és szervizként működő helyszín a 9. kerületben található.
A több mint kétezer négyzetméteres kereskedelmi és szolgáltató központban a bemutatóterem mellett egy 17 állásos szerviz is helyet kap. Antal Péter, az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta: a lépést az indokolta, hogy a
magyar piacon a Renault és Dacia gépjárművek mintegy felét Budapesten értékesítik, és a vállalati flottabeszerzésekről is jellemzően a fővárosban döntenek.
Az újabb ügyfélpont érdemben hozzájárulhat az AutoWallis növekedéséhez, és a kiskereskedelem mellett támogatja a régió 16 országában jelenlévő vállalat nagykereskedelmi tevékenységét is.
A két cég együttműködése 2022-ben indult, amikor a Renault Hungária felvásárlásával a csoportok által alapított cég tulajdonába került a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga.
Az AutoWallis a május elején bemutatott frissített növekedési stratégiájában azzal számol, hogy 2028-ig a tavalyi több mint duplájára, akár 750 milliárd forintra emelkedhet árbevétele és EBITDA nyeresége, valamint adózás előtti eredménye is ugyanilyen mértékben, 40 milliárd, illetve 25 milliárd forintra ugorhat.


