Hatalmas meglepetés: nyereségessé vált a Disney streamingüzletága – a Disneylandek viszont szenvednek
Története során először nyereségessé tudott válni a Disney streamingüzletága, mely a Disney+-on túl a Hulut and ESPN+-t is magában foglalja – derült ki a vállalat gyorsjelentéséből, amit a Bloomberg szemlézett. Az amerikai szórakoztatóipari óriás streamingszegmense 47 millió dolláros profitot termelt a cég nemrég zárult pénzügyi negyedévében, erre pedig a szolgáltatáscsokor 2019-es elindítása óta még egyszer sem volt példa.

Felemás negyedéve volt a Disney-nek
A Disney befektetői ugyanakkor mégsem lehetnek maradéktalanul boldogok: a cégnél ugyanis a streamingüzletág váratlan felülteljesítése mellett a hagyományosan erős ágazatának számító Disneyland és ahhoz hasonló élményparkok meglepően alacsony eredményt értek el. A vidámparkok visszaeső forgalma mögött a cég beszámolója szerint elsősorban a párizsi olimpia figyelemelvonó hatása és a kínai kereslet ciklikus visszaesése állhatnak.
A forgalom pedig a következő negyedévekben is hasonlóan gyenge lehet ezekben a létesítményekben
– emeli ki a cég közleménye, hozzátéve, hogy igyekeznek jelentősen csökkenteni vidámparkjaik kiadásait, hogy ismét a növekvő profittermelés irányába tudják azokat állítani.
A Disney gyorsjelentésére a cég részvényei értékvesztéssel reagáltak, a nyitást követően 3,4 százalékkal 86,37 dollárig csúszott a jegyzés az amerikai tőzsdén.
A Disney a harmadik üzleti negyedévét 3,7 százalékkal 23,2 milliárd dollárra bővülő bevétellel zárta, egy részvénye jutó eredménye 1,19 dollárról 1,39 dollárra nőtt a tavalyi év azonos időszakához mérten.
A vállalat vezetése pedig a romló vidámparki adatok ellenére is bizakodó: éves szinten az eddigi 25 százalékról 30 százalékra növelték nyereségnövekedési várakozásaikat, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a streamingszegmensen túl a filmes stúdióik is zöldbe fordultak, miután 254 milliós profittal zárták az időszakot, főként az Agymanók 2. című film megjelenésének köszönhetően.


