Egyre nagyobbra hízik a Foodora tulajdonosa, egyik leánycégét is tőzsdére viszi
A vártnál nagyobb növekedést ért el a legutóbbi negyedévben a Delivery Hero. Az itthon a Foodora márkanéven ismert német ételfutárcég árfolyama 3,5 százalékkal pattant fel a jó hírre a frankfurti börzén.

Az online ételfutárcégek egyik legfontosabb teljesítménymutatója, a bruttó áruérték (GMV) tekintetében 7,4 százalékos növekedést tudott felmutatni a társaság április és június között, ami 11,89 milliárd eurós összesített eladott áruértéket jelent. Ez jócskán felülmúlta az elemzők 11,57 milliárd eurós várakozását is.
A leggyorsabban a Közel-Kelet és Észak-Afrika régióban (MENA) nőtt az értékesített árumennyiség, a törökországi és libanoni hiperinflációs környezet hatását kiszűrve 28 százalékkal.
A forgalom éves alapon ötödével nőtt, 3,09 milliárd euróra. A legnagyobb piac továbbra is Ázsia, ahonnan a teljes bevétel közel harmada érkezett.
A tisztított üzemi eredmény (EBITDA) jelentősen javult, bár erről csak féléves bontásban közölt adatokat a vállalat. A 2023 első hathavi, szerény kilencmillió eurós tétel után ezen a soron idén már 240 millió euró szerepel, miközben az EBITDA-marzs 1 százalékra emelkedett.
A platformján regisztrált megrendelések növekedésének köszönhetően a Delivery Hero megerősítette a teljes üzleti évre vonatkozó célszámait is. Ennek megfelelően a GVM 7–9 százalék közötti ütemben bővülhet, míg a forgalom 18–21 százalékkal haladhatja meg az előző évit. Mindez az EBITDA-soron 725-775 millió eurós eredményben csapódhat le, miközben a cash fow is pozitív tartományba fordulhat.
A futárcég az időközi beszámolóval egyidejűleg bejelentette azt is, hogy tőzsdére vinné közel-keleti leánycégét. A Talabat részvényei a dubaji tőzsdén debütálhatnak majd egy elsődleges kibocsátás (IPO) keretében, amire a tervek szerint a negyedik negyedévben kerülhet sor.


