Ön is elfelejtette régi előfizetése lemondását? – enélkül nagy bajban lenne a streamingszektor
Relatív alulteljesítővé váltak az elmúlt szűk egy évben az előfizetéses modellel operáló streamingvállalatok részvényei a világ tőzsdéin, a pandémiás őrület ugyanis egyre több felhasználónál veszít a lendületéből – derült ki a Bloomberg összeállításából.

Alulteljesítenek a streamingrészvények, drágulnak az előfizetések
A felmérés eredménye rámutat: a havi média-előfizetések iránti érdeklődés ugyan a pandémia alatti lezárások során nagyon megugrott, hiszen ebbe a kategóriába sorolhatók a karanténkorszak szinte elengedhetetlen túlélési feltételévé vált streamingszolgáltatások is, az azóta bekövetkezett, illetve tervbe vett további áremeléseket már nem tudják, és nem is akarják lenyelni az emberek világszerte – emiatt pedig a cégek részvényei alulteljesítenek.
A hírügynökség kiemeli, hogy a Natixis Subscription Economy ETF, mely főként az előfizetéses modellekkel dolgozó cégek papírjaiba fektet be, 2020 eleje óta csupán 30,5 százalékkal értékelődött fel – feleakkora növekedést sem mutatva, mint az amerikai piac részvényindexe, az S&P 500, mely 68,6 százalékot menetelt az elmúlt három és fél évben.
Ám az elemzés emlékeztet, a havi előfizetésekkel operáló vállalatok globális piaca
a visszaesés ellenére is elérheti az ezermilliárd dolláros értéket 2028-ig,
ennek pedig több oka is van.
Egyrészt vannak olyan előfizetések, amelyeket a fogyasztók ugyan már drágállnak, mégsem mondanak le: ide sorolhatók a videós streamingszolgáltatások (Netflix, Disney+), a zenés streamingappok (Spotify) vagy éppen az online vásárlások során előnyt jelentő előfizetések, mint az Amazon Prime.
Másrészt, az emberek egészen egyszerűen elfelejtik lemondani a nem használt előfizetéseiket, a kifizetéseket pedig nagyon sok esetben észre sem veszik a számlájukon, mivel ezeket automatikusan vonják le – egy Stanford-kutatás szerint az ilyen véletlen, felesleges kifizetések alsóhangon 14 százalékkal, de az is előfordul, hogy akár
200 százalékkal is növelhetik a cégek bevételeit
ahhoz képest, mint amire egy maximálisan odafigyelő felhasználóbázis esetén tehetnének szert.