Pácban a beszállítók: nem fogy az alkatrész, leépítések jönnek
A francia Forvia három hónapon belül másodszor csökkentette éves bevételi és profitkilátásait a gyengülő autóipari keresletre hivatkozva. A korábban Faurecia néven ismert vállalat a világ hetedik legnagyobb járműipari beszállítója, két autóból egyben biztosan megtalálhatók az alkatrészei, a műszerfalak gyártásában pedig globális piacvezető.

A vállalatnál most úgy becsülik, hogy 26,8 és 27,2 milliárd euró közé eshet majd az idei bevétel, szemben a júliusban 27,5-28,5 milliárd eurós tartományba tett optimistább prognózissal. Az üzemi haszonkulcs várakozásukat ezzel párhuzamosan az 5,6-6,4 százalékos sávból az 5,0-5,3 százalékosba helyezték át.
Tízezer fős leépítés az alkatrészgyártónál
A legutóbbi, első félévről szóló gyorsjelentésükben az eladások 2,7 százalékos növekedéséről és 13,53 milliárd eurós bevételről számoltak be, az üzemi profitmarzs pedig 5,2 százalékos volt.
A kevesebb megrendelés teljesítéséhez kevesebb munkaerőre lesz szükség, ezért a Forvia elbocsátásokat jelentett be. A tízezres fős létszámcsökkentés ütemezését is közölték, e szerint az év végéig 2800-an kapják meg a felmondólevelüket, őket 5800-an követik jövőre, a többiek egy kis haladékot kapnak.
A vállalat 2028-ra végez a februárban felvázolt leépítési, munkaerő-optimalizálási programjával. A Forvia az évet még 75 ezer dolgozóval indította.
Megroppant a kereslet... és az árfolyam
A Forviát súlyosan érintette az autóipari kereslet globális visszaesése, ezen belül is különösen az elektromos átállás lassulása, amit pedig kiemelten kezeltek és felkészülten vártak a cégnél. Az észak-amerikai autóeladásoknál a cég egyik legnagyobb megrendelője, a Stellantis a leggyengébbek között szerepel, felduzzadt raktárkészlete pedig csak lassan apad.
A francia alkatrészgyártó cég figyelmeztet, hogy az európai autóiparban, különösen a Volkswagennél várható sztrájkok tovább erodálhatják a megrendeléseiket. A Forvia körüli bonyodalmakat a befektetők is aggódva figyelik, a cég részvényárfolyama az idén a párizsi tőzsdén már 55 százalékos veszteségnél jár.


