BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint a Mercedes munkavállalóit sokkolták

A jelek szerint totális átszervezésről van szó, amelynek célja, hogy a világ legrégebbi autógyárát megmentse a teljes megszűnéstől. A Mercedes felső vezetésétől kiszivárgó információk szerint állítólag több mint 20 ezer munkahelyet akarnak leépíteni, amit azonban ismételten cáfolt az autógyártó szóvivője.

A Mercedes-Benz 2027-ig mintegy 5 milliárd eurós költségmegtakarítást tervez, aminek a felét már jövő év végéig teljesíteni akarják – értesült a német Manager Magazin.

mercedes
Ola Kallenius, a Mercedes svéd vezérigazgatója / Fotó: AFP

A Mercedesnél hatalmas költségcsökkentést terveznek

A lap szerint ezek a számok az Ola Kallenius vezérigazgató és Harald Wilhelm pénzügyi igazgató november közepén a konszern felső vezetőinek bemutatott Next Level Performance című programjában szerepelnek.

A jelek szerint totális átszervezésről van szó, amelynek célja, hogy a világ legrégebbi autógyárát megmentse a teljes megszűnéstől. A dokumentumban állítólag szerepel, hogy több mint 20 ezer munkahelyet akarnak leépíteni, amiről már két évvel ezelőtt is felröppentek a hírek.

A stuttgarti autógyártó a német munkahelyvédelmi programra hivatkozva korábban kizárta, hogy 2029 végéig csoportos elbocsátásokra kerüljön sor németországi telephelyeken. A felső vezetőknek bejelentett költségcsökkentések nagyságrendjéből azonban megfigyelők azt feltételezték, hogy a létszámleépítéseket mégis kiterjeszthetik, mert valószínűleg nem tudják elkerülni, hogy a személyi jellegű költségeknél is rálépjenek a fékre, ami azt jelenti, hogy világszerte a munkahelyek mintegy 10 százalékát szüntethetik meg.

Cáfolják a tömeges elbocsátásokat

A Mercedes szóvivője kategorikusan visszautasította ezt az állítást. Nem tervezik egyetlen németországi üzem bezárását sem – mondta. A munkahelyi biztonsági megállapodás, amely a németországi alkalmazottak többségére vonatkozik, változatlanul hatályban van. Ez a megállapodás, amelyet a cégnél Zusi 2030 névvel illetnek, 2029 végéig kizárja az egyoldalú csoportos elbocsátásokat.

A vállalat azonban megteheti, hogy ne töltse be a megüresedő álláshelyeket.

Mindig is a demográfiával, a fluktuációval dolgoztunk, és amikor átszervezéseket hajtottunk végre, azt például végkielégítésekkel ösztönöztük. Nem jövünk egy fűnyíróval, és mondjuk azt, hogy X százalékkal csökkentjük a létszámot. Minden követ megmozgatunk, és javítunk a struktúráinkon

– mondta a Süddeutsche Zeitungnak Ola Kallenius.

Stuttgartban kitartanak az e-autózás mellett

A Mercedes jelenleg különösen Kínában küzd nehézségekkel. A drága modellek nem teljesítenek ott olyan jól, mint várták, és a javulás jelei még mindig nem látszanak. A drága autók értékesítése Kallenius stratégiájának központi eleme, amely az elmúlt években rekordokat hozott a csoportnak. A kínai gazdasági visszaesés miatt azonban a tehetős Mercedes-vásárlók takarékoskodni kezdtek, miközben egyre nő a helyi autógyártók versenye is.

Ola Kallenius a Süddeutsche Zeitungnak azt is elmondta pénteken, hogy a Mercedes-Benz a visszafogott kereslet ellenére is kitart az elektromobilitás mellett.

A Mercedes fenntartja elektromos offenzíváját, és nem halasztja el 

– mondta. Az autógyártó az évtized végére minden osztályt le akar fedni e-autókkal. Ehhez akkor is ragaszkodik, ha a számok nem úgy alakultak, ahogy várták.

„Egyáltalán nem kérdőjelezzük meg a dekarbonizációt” – hangsúlyozta a svéd topmenedzser, ugyanakkor hosszú távú vásárlási ösztönzőket sürgetett az e-autók számára. Ellenkező esetben szerinte a vásárlók egyre jobban elbizonytalanodnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.