A Mercedes-Benz 2027-ig mintegy 5 milliárd eurós költségmegtakarítást tervez, aminek a felét már jövő év végéig teljesíteni akarják – értesült a német Manager Magazin.
A lap szerint ezek a számok az Ola Kallenius vezérigazgató és Harald Wilhelm pénzügyi igazgató november közepén a konszern felső vezetőinek bemutatott Next Level Performance című programjában szerepelnek.
A jelek szerint totális átszervezésről van szó, amelynek célja, hogy a világ legrégebbi autógyárát megmentse a teljes megszűnéstől. A dokumentumban állítólag szerepel, hogy több mint 20 ezer munkahelyet akarnak leépíteni, amiről már két évvel ezelőtt is felröppentek a hírek.
A stuttgarti autógyártó a német munkahelyvédelmi programra hivatkozva korábban kizárta, hogy 2029 végéig csoportos elbocsátásokra kerüljön sor németországi telephelyeken. A felső vezetőknek bejelentett költségcsökkentések nagyságrendjéből azonban megfigyelők azt feltételezték, hogy a létszámleépítéseket mégis kiterjeszthetik, mert valószínűleg nem tudják elkerülni, hogy a személyi jellegű költségeknél is rálépjenek a fékre, ami azt jelenti, hogy világszerte a munkahelyek mintegy 10 százalékát szüntethetik meg.
A Mercedes szóvivője kategorikusan visszautasította ezt az állítást. Nem tervezik egyetlen németországi üzem bezárását sem – mondta. A munkahelyi biztonsági megállapodás, amely a németországi alkalmazottak többségére vonatkozik, változatlanul hatályban van. Ez a megállapodás, amelyet a cégnél Zusi 2030 névvel illetnek, 2029 végéig kizárja az egyoldalú csoportos elbocsátásokat.
A vállalat azonban megteheti, hogy ne töltse be a megüresedő álláshelyeket.
Mindig is a demográfiával, a fluktuációval dolgoztunk, és amikor átszervezéseket hajtottunk végre, azt például végkielégítésekkel ösztönöztük. Nem jövünk egy fűnyíróval, és mondjuk azt, hogy X százalékkal csökkentjük a létszámot. Minden követ megmozgatunk, és javítunk a struktúráinkon
– mondta a Süddeutsche Zeitungnak Ola Kallenius.
A Mercedes jelenleg különösen Kínában küzd nehézségekkel. A drága modellek nem teljesítenek ott olyan jól, mint várták, és a javulás jelei még mindig nem látszanak. A drága autók értékesítése Kallenius stratégiájának központi eleme, amely az elmúlt években rekordokat hozott a csoportnak. A kínai gazdasági visszaesés miatt azonban a tehetős Mercedes-vásárlók takarékoskodni kezdtek, miközben egyre nő a helyi autógyártók versenye is.
Ola Kallenius a Süddeutsche Zeitungnak azt is elmondta pénteken, hogy a Mercedes-Benz a visszafogott kereslet ellenére is kitart az elektromobilitás mellett.
A Mercedes fenntartja elektromos offenzíváját, és nem halasztja el
– mondta. Az autógyártó az évtized végére minden osztályt le akar fedni e-autókkal. Ehhez akkor is ragaszkodik, ha a számok nem úgy alakultak, ahogy várták.
„Egyáltalán nem kérdőjelezzük meg a dekarbonizációt” – hangsúlyozta a svéd topmenedzser, ugyanakkor hosszú távú vásárlási ösztönzőket sürgetett az e-autók számára. Ellenkező esetben szerinte a vásárlók egyre jobban elbizonytalanodnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.