A Hennes & Mauritz (H&M) divatáru-kiskereskedelmi vállalat csütörtökön a vártnál gyengébb negyedik negyedéves eladásokról számolt be a pénzügyi jelentésében, decemberben és januárban azonban 4 százalékkal nőttek az eladások, ami az új pénzügyi év jobb kezdetét jelzi.
A H&M árbevétele a november 30-ig tartó negyedik pénzügyi negyedévben 62,19 milliárd svéd korona, átszámítva 5,65 milliárd dollár volt. Ez azt jelenti, hogy a bevétel 3 százalékkal nőtt, ami gyengébb teljesítmény az elemzők 63,48 milliárd svéd koronás becslésénél. A kisebb árbevételben szerepet játszott, hogy a Black Friday tavaly viszonylag későre, november 29-ére esett, mai miatt az akciós nap körüli értékesítések nagyobb részét decemberben jelentették bevételként.
A novemberrel zárult három hónapra vonatkozó üzemi eredmény 4,6 milliárd svéd korona, azaz 420 millió dollár volt. Ez azonban már felülmúlta az elemzők 4,3 milliárd koronás becslését. A 7,4 százalékos működési árrés is magasabb volt a várakozásoknál és a tavalyi 6,9 százaléknál.
Daniel Ervér vezérigazgató szerint a marketingbe történő magasabb befektetések kezdenek megtérülni. A piac azonban nem így látja, a pénzügyi jelentés után a H&M részvényei 4,5 százalékkal estek.
A Jefferies elemzői szerint a cég naptárhatással kiigazított negyedik negyedéves eredményei nem mutatják, hogy a megemelt marketingköltségek különösen jelentős hatással lennének a piaci részesedési trendekre – írja a Reuters.
A csoport az elmúlt években felgyorsította az üzletbezárásokat, és az új üzletnyitásokat a növekedési piacokra összpontosította. A H&M közölte, hogy 200 millió koronás veszteség érte az üzemi eredményét, miután novemberben bejelentette, hogy a Monki márkáját felszámolja és azt a Weekdaybe olvassza a működés racionalizálása érdekében. A divatóriás a lépéssel a legtöbb Monki üzlet bezárja.
A H&M-nek a 2024-es pénzügyi év végén 4253 üzlete volt, 116-tal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.