BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladással reagáltak a befektetők a H&M teljesítményére

A H&M vegyes negyedik negyedéves eredményről számolt be. Míg a H&M árbevétele alacsonyabb volt az elemzői várakozásoknál, addig az üzemi eredményen javított az egy évvel korábbihoz képest. A piac a részvények eladásával reagált, a divatóriás árfolyama 4,5 százalékot zuhant a bejelentés után.

A Hennes & Mauritz (H&M) divatáru-kiskereskedelmi vállalat csütörtökön a vártnál gyengébb negyedik negyedéves eladásokról számolt be a pénzügyi jelentésében, decemberben és januárban azonban 4 százalékkal nőttek az eladások, ami az új pénzügyi év jobb kezdetét jelzi.

Logo of the fashion company H&M on a store
A H&M vegyes negyedik negyedéves eredményről számolt be / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A H&M árbevétele a november 30-ig tartó negyedik pénzügyi negyedévben 62,19 milliárd svéd korona, átszámítva 5,65 milliárd dollár volt. Ez azt jelenti, hogy a bevétel 3 százalékkal nőtt, ami gyengébb teljesítmény az elemzők 63,48 milliárd svéd koronás becslésénél. A kisebb árbevételben szerepet játszott, hogy a Black Friday tavaly viszonylag későre, november 29-ére esett, mai miatt az akciós nap körüli értékesítések nagyobb részét decemberben jelentették bevételként.

A novemberrel zárult három hónapra vonatkozó üzemi eredmény 4,6 milliárd svéd korona, azaz 420 millió dollár volt. Ez azonban már felülmúlta az elemzők 4,3 milliárd koronás becslését. A 7,4 százalékos működési árrés is magasabb volt a várakozásoknál és a tavalyi 6,9 százaléknál.

Daniel Ervér vezérigazgató szerint a marketingbe történő magasabb befektetések kezdenek megtérülni. A piac azonban nem így látja, a pénzügyi jelentés után a H&M részvényei 4,5 százalékkal estek.

A Jefferies elemzői szerint a cég naptárhatással kiigazított negyedik negyedéves eredményei nem mutatják, hogy a megemelt marketingköltségek különösen jelentős hatással lennének a piaci részesedési trendekre – írja a Reuters.

A csoport az elmúlt években felgyorsította az üzletbezárásokat, és az új üzletnyitásokat a növekedési piacokra összpontosította. A H&M közölte, hogy 200 millió koronás veszteség érte az üzemi eredményét, miután novemberben bejelentette, hogy a Monki márkáját felszámolja és azt a Weekdaybe olvassza a működés racionalizálása érdekében. A divatóriás a lépéssel a legtöbb Monki üzlet bezárja.

A H&M-nek a 2024-es pénzügyi év végén 4253 üzlete volt, 116-tal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.