„Továbbra is a minőségi vezetékes és mobilhálózatok, az ügyfélélmény, illetve a hatékonyság javítása áll stratégiánk fókuszában” – kezdte a Magyar Telekom sajtótájékoztatóját szerda reggel Rékasi Tibor, a vállalat vezérigazgatója, miután kedden a cég közzétette a vártnál is sokkal kedvezőbb gyorsjelentését és a kedden meghozott igazgatósági határozatait is.
A minél jobb kiszolgálás érdekében 2020–2024 között 3600 mobil bázisállomást korszerűsített, a metróvonalakon kiépítette az 5G-lefedettséget, a Balaton környékén pedig 90 százalékra növelte a mobillefedettséget a társaság.
Emellett több mint 200 ezer új gigabites hozzáférési pontot hoztak létre a vezetékes hálózatban, már 3,8 millió otthont és háztartást ellátva.
A cégnek 829 ezer lakossági és 54 780 üzleti ügyfele van a Magenta 1-ben. Eközben a lineáris tévéelőfizetők száma is 1,4 millióra nőtt.
A vállalat a körforgásos gazdálkodás kívánalmait szem előtt tartva vágott 2023 októberében a felújított készülékek értékesítésébe, és tavaly már az online értékesített készülékek 10 százaléka volt felújított. A Telekom távegészségügyi segítsége is elérhető már több mint 800 ezer ügyfélnek, valamint családtagjaiknak.
A hatékonyság növelése érdekében új CRM-rendszert (ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer) vezetett be, amivel optimalizálni, egyszerűsíteni tudja működését, jobban képes reagálni az ügyfelek piaci igényeire.
A pénzügyi területre térve, főként az inflációkövető díjindexálást és a közműadó kivezetését, valamint az energiahelyzet javulását emelte ki Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes, aki külön felhívta a figyelmet az éves EBITDA-ráta 4 százalékos emelkedésére az előző évi bázishoz mérten.
A fenntarthatósági követelményeknek is eleget tett a Telekom. E körben fontos, hogy tíz évre előre kötött energiabeszerzési szerződést, amellyel egyrészt olcsóbbá és kiszámíthatóbbá teszik a vállalat ellátását, továbbá a zöldenergia arányát is növelni tudta a cég a mixen belül. Az irodaépületek energiaszükségletét például 100 százalékban megújuló energiával biztosítják.
Ugyanakkor – tette hozzá – az 5G-s hálózat energiaigénye meghaladja a korábbi rendszerét.
A vezérigazgató-helyettes mindamellett arra a Budapesti Értéktőzsdétől kapott „Legek” kitüntető címre a legbüszkébb, amelyet 2024-es teljesítménye alapján a Magyar Telekom mint az év legnagyobb árfolyam-emelkedését elérő papír kibocsátója nyert el a Prémium kategóriában.
Mindezt a 2024-es számok valóban alátámasztják.
minden soron teljesítve, sőt túlteljesítve saját előzetes célkitűzéseit, s mindezt úgy, hogy közben jókora béremeléseket hajtott végre a csoport.
Ezek a számok teszik lehetővé – az igazgatóság előterjesztése szerinti – részvényenkénti 100 forintos rekordosztalék kifizetését, amit persze még a közgyűlésnek is el kell fogadnia. Az osztalék összességében 90,9 milliárd forintra rúg, s ezen túl még a 39,1 milliárd forintos részvény-visszavásárlások egészítik ki az idei részvényesi javadalmazást.
A jövőre nézve, az idei bevételt növeli a 3,7 százalékos előfizetőidíj-emelés, miközben folytatják a hozzáférési pontok számát növelő fejlesztéseket. Idén 250 ezer új pont létesül a tavalyi 200 ezer után. Mindennek eredményeként a Telekom publikus célkitűzései szerint a bevételek 1-3 százalékkal, az EBITDA AL 12-15 százalékkal, a módosított nettó nyereség 190 milliárd forintra, a szabad cash flow pedig 180 milliárdra nőhet, részben a távközlési pótadó kivezetésének is köszönhetően.
Nem csoda, hogy a befektetőknek is tetszettek a fejlemények, és délután fél egyig több mint 9 százalékkal, 1600 forint közelébe drágult a részvény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.