BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontos ügyfelet jelentett be az Adobe, a részvények mégis lefordultak

A szoftvergyártó friss eredményei megfeleltek a várakozásoknak, a kilátások viszont nem elég erősek a befektetők szerint. Az Adobe az Estée Laudert már gen-MI-szoftverének ügyfelei közt tudhatja, ami jó hír, de az eredményvárakozások alulmúlják a piaci várakozást.

Az elemzői várakozásokat meghaladó eredményeket tett közzé a február 28-ával végződő, idei első üzleti negyedévéről az Adobe, részvényei mégis értékvesztésbe kezdtek a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben. A szoftvergyártó ugyanis a vártnál gyengébb előretekintő várakozásokat tett közzé, ez pedig elbizonytalanította a befektetőket. 

Adobe logo
Nem elégedettek az elemzők az Adobe várakozásaival / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A lécet nem verte le az Adobe, de a kilátások nem elég erősek

Az Adobe az első negyedév során 5,71 milliárd dolláros árbevételt ért el, szemben az 5,66 milliárdos elemzői várakozással, egy részvénye jutó eredménye pedig 5,08 dollár lett, 11 centtel magasabb, mint amit a szakértők előzetes becsléseikben megfogalmaztak. Éves alapon az árbevétel 10, a profit pedig 13 százalékkal nőtt a szoftvergyártónál, ezzel egymást követő hatodik negyedévében jelentett 10 százalékos vagy az alatti nyereségnövekedést a vállalat.

A második negyedévre a cég 4,98 dolláros EPS-t és 5,8 milliárd dolláros árbevételt irányoz elő, hajszálnyival, de elmaradva az elemzők 5 dolláros egy részvényre jutó várakozásával szemben. Az 5,8 milliárdos árbevétel-várakozás megfelel a szakértők előrejelzéseinek is. Az Adobe a számok alapján profitsoron 11, árbevétel tekintetében pedig 9 százalékos éves növekedésre számít. A teljes évet tekintve az Adobe éves alapon 10,5 százalékkal 20,35 dollárra növekvő EPS-t vár, a 8,9 százalékkal 23,43 milliárd dollárra emelkedő árbevételen érne el a cég, minimálisan elmaradva ezzel az elemzői várakozásoktól, amelyek 20,39-es EPS-ről és 23,49 milliárdos árbevételről szólnak.

A friss számok láttán az Adobe részvényei 4 százalékot estek a zárás utáni kereskedésben, 28 százalék körülire bővítve ezzel a cég egy éves időtávon vett értékvesztését. 

A befektetők azonban nem csak rossz híreket kaptak: az Adobe bejelentette, hogy az Estée Lauder kozmetikai vállalat már a cég Firefly névre hallgató, generatív MI-t is felhasználó szoftverjét használja marketingtevékenységük áramvonalasításához, alátámasztva ezzel a cég MI-megoldásai iránt fennálló keresletet. 

Az Adobe részvényeit 18 elemző követi, közülük 12-en vételi, hatan pedig tartásai ajánlással rendelkeznek a papírra. A célárkonszenzus 561 dollár, mely 30 százalék körüli felértékelődési potenciált feltételez a papírokban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.