BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leverte a lécet a H&M, hiába a busásabb marketingbüdzsé

Ahogy nemrég a Zara mögött álló Inditex, most a svéd divatlánc eredménye is elmaradt a várakozásoktól. A H&M számára nem bizonyult elégségesnek a megnövelt marketingbüdzsé a vásárlók visszacsábításához.

A szektorális versenytársaihoz hasonlóan az elemzői várakozásoknál gyengébb első negyedéves eredményről számolt be gyorsjelentésében a H&M, és a friss számok azt mutatják, a trend a jelenlegi negyedévben sem fog nagy mértékben javulni. 

Logo of the fashion company H&M on a store
Elmaradt a H&M eredménye a várakozásoktól / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Gyenge eredményről jelentett a H&M

A H&M a február 28-ával végződő negyedév során 1,2 milliárd svéd koronás (120 millió dollár) üzemi eredményre tett szert, jelentősen elmaradva ezzel az elemzők által előzetesen várt 1,9 milliárd koronás összegtől. A vállalat forgalma 55,3 milliárd koronára rúgott (5,5 milliárd dollár) az időszak során, szemben az 55,8 milliárdos elemzői várakozással. 

A vállalatot követő elemzők kiemelik: a friss eredmény azt mutatja, a H&M egyelőre nem tudja elérni a korábban, középtávra kitűzött 10 százalékos EBIT (adó- és kamatfizetés előtti eredmény) növekedési célját, amelynek érdekében nagy mértékben növelték marketing-kiadásaikat is a vállalatnál az időszak során. A lassuló keresletet nemcsak a H&M érzi meg, hanem a hónap során korábban jelentő, többek közt a Zarát is soraiban tudó Inditex is, amely szintén a vártnál gyengébb eredményt tett le az asztalra.

Ez a gyengélkedés pedig a részvények árfolyamán is meglátszik, az Inditex papírjai 5,7 százalékot vesztettek értékükből az idén, míg a H&M árfolyama 10,9 százalékos gödörben jár 2025-ben.

A H&M vezetése szerint a márciusi előzetes értékesítési adatok azt mutatják, az eladások mindössze 1 százalékkal nőttek februárhoz mérten boltjaikban, a második negyedév egészével kapcsolatban viszont már optimistább a vállalat: várakozásaik szerint a kedvezőtlen külső tényezők egyre inkább csökkennek, ez pedig jót tehet majd értékesítésüknek is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.