A szektorális versenytársaihoz hasonlóan az elemzői várakozásoknál gyengébb első negyedéves eredményről számolt be gyorsjelentésében a H&M, és a friss számok azt mutatják, a trend a jelenlegi negyedévben sem fog nagy mértékben javulni.
A H&M a február 28-ával végződő negyedév során 1,2 milliárd svéd koronás (120 millió dollár) üzemi eredményre tett szert, jelentősen elmaradva ezzel az elemzők által előzetesen várt 1,9 milliárd koronás összegtől. A vállalat forgalma 55,3 milliárd koronára rúgott (5,5 milliárd dollár) az időszak során, szemben az 55,8 milliárdos elemzői várakozással.
A vállalatot követő elemzők kiemelik: a friss eredmény azt mutatja, a H&M egyelőre nem tudja elérni a korábban, középtávra kitűzött 10 százalékos EBIT (adó- és kamatfizetés előtti eredmény) növekedési célját, amelynek érdekében nagy mértékben növelték marketing-kiadásaikat is a vállalatnál az időszak során. A lassuló keresletet nemcsak a H&M érzi meg, hanem a hónap során korábban jelentő, többek közt a Zarát is soraiban tudó Inditex is, amely szintén a vártnál gyengébb eredményt tett le az asztalra.
Ez a gyengélkedés pedig a részvények árfolyamán is meglátszik, az Inditex papírjai 5,7 százalékot vesztettek értékükből az idén, míg a H&M árfolyama 10,9 százalékos gödörben jár 2025-ben.
A H&M vezetése szerint a márciusi előzetes értékesítési adatok azt mutatják, az eladások mindössze 1 százalékkal nőttek februárhoz mérten boltjaikban, a második negyedév egészével kapcsolatban viszont már optimistább a vállalat: várakozásaik szerint a kedvezőtlen külső tényezők egyre inkább csökkennek, ez pedig jót tehet majd értékesítésüknek is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.