Erőteljesen nőtt a Xiaomi kínai elektronikai termékgyártó nyeresége és a bevétele a december végével záródott negyedévben. A cég arról számolt be, hogy az adózott eredménye 9 milliárd jüan (1 jüan=50,31 forint) volt a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 4,72 milliárd jüan után.
Elemzők jóval kisebb, 5,25 milliárd jüan profittal számoltak. A Xiaomi negyedéves bevétele 109 milliárd jüanra ugrott az egy évvel korábbi 73,24 milliárd jüanról, szintén felülmúlta a szakértői várakozások átlagában szerepelt 103,3 milliárd jüant. A Xiaomi okostelefon-eladásokból származó bevétele 16 százalékkal, 51,31 milliárd jüanra nőtt.
A cég összesen 42,7 millió okostelefont adott el, ami 5,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az okostelefonok átlagos eladási ára 10,1 százalékkal nőtt. A Canalys szingapúri elemző cég szerint a Xiaomi részesedése a kínai piacon egy év alatt 3 százalékponttal, 15,8 százalékra emelkedett. Az internetes szolgáltatásokból származó bevétel 18,5 százalékkal 9,3 milliárd jüanra emelkedett.
Az elektromos járművek és egyéb fejlett technológiai szegmensből származó bevétel 16,7 milliárd jüan volt. A Xiaomi a SU7 elektromos autóból 69 ezer 697-et adott el a negyedévben. A sportos elektromos autó gyártása áprilisban kezdődött és a cég a múlt év egészében 136 ezer 854 értékesített belőle. A Xiaomi az elektromosautó-eladásával kapcsolatos idei adatot 300 ezerről 350 ezerre javította föl.
A Xiaomi tavalyi adózott eredménye 35 százalékkal 23,6 milliárd jüanra nőtt (a piaci előrejelzés 19,97 milliárd jüan volt), az egyszeri tételek nélküli profit 41 százalékkal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett, a bevétel pedig rekordszintű volt, 35 százalékkal, 365,9 milliárd jüanra bővült.
Kiderült, mennyibe fog kerülni a Xiaomi elektromos luxusautója – sokkal olcsóbb lesz, mint eredetileg tervezték
Az okostelefonok piaca után úgy tűnik, a Xiaomi az elektromos autók piacát is felforgatja, legalábbis erre utal a kínai vállalat SU7 nevű szedánjának sikertörténete. Ahogy az okostelefonok piacán is a megfizethető modellek piacának meghódítása után mozdult el a felsőkategóriás telefonok felé, úgy az elektromos autók piacán is hasonló stratégiát követ
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.