BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt a Xiaomi negyedéves nyeresége és bevétele

A Canalys szingapúri elemzőcég szerint a kínai márka részesedése a kínai piacon egy év alatt 3 százalékponttal, 15,8 százalékra emelkedett. A Xiaomi a SU7 elektromos autóból 69 ezer 697-et adott el a tavalyi utolsó negyedévben.

Erőteljesen nőtt a Xiaomi kínai elektronikai termékgyártó nyeresége és a bevétele a december végével záródott negyedévben. A cég arról számolt be, hogy az adózott eredménye 9 milliárd jüan (1 jüan=50,31 forint) volt a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 4,72 milliárd jüan után.

Xiaomi SU7 Ultra Car Erőteljesen nőtt a Xiaomi kínai elektronikai termékgyártó nyeresége és a bevétele a december végével záródott negyedévben.
A Xiaomi elektromos autó gyártása tavaly áprilisban kezdődött / Fotó: NurPhoto via AFP

Elemzők jóval kisebb, 5,25 milliárd jüan profittal számoltak. A Xiaomi negyedéves bevétele 109 milliárd jüanra ugrott az egy évvel korábbi 73,24 milliárd jüanról, szintén felülmúlta a szakértői várakozások átlagában szerepelt 103,3 milliárd jüant. A Xiaomi okostelefon-eladásokból származó bevétele 16 százalékkal, 51,31 milliárd jüanra nőtt. 

A cég összesen 42,7 millió okostelefont adott el, ami 5,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az okostelefonok átlagos eladási ára 10,1 százalékkal nőtt. A Canalys szingapúri elemző cég szerint a Xiaomi részesedése a kínai piacon egy év alatt 3 százalékponttal, 15,8 százalékra emelkedett. Az internetes szolgáltatásokból származó bevétel 18,5 százalékkal 9,3 milliárd jüanra emelkedett.

Az elektromos járművek és egyéb fejlett technológiai szegmensből származó bevétel 16,7 milliárd jüan volt. A Xiaomi a SU7 elektromos autóból 69 ezer 697-et adott el a negyedévben. A sportos elektromos autó gyártása áprilisban kezdődött és a cég a múlt év egészében 136 ezer 854 értékesített belőle. A Xiaomi az elektromosautó-eladásával kapcsolatos idei adatot 300 ezerről 350 ezerre javította föl.

A Xiaomi tavalyi adózott eredménye 35 százalékkal 23,6 milliárd jüanra nőtt (a piaci előrejelzés 19,97 milliárd jüan volt), az egyszeri tételek nélküli profit 41 százalékkal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett, a bevétel pedig rekordszintű volt, 35 százalékkal, 365,9 milliárd jüanra bővült.

Kiderült, mennyibe fog kerülni a Xiaomi elektromos luxusautója – sokkal olcsóbb lesz, mint eredetileg tervezték

Az okostelefonok piaca után úgy tűnik, a Xiaomi az elektromos autók piacát is felforgatja, legalábbis erre utal a kínai vállalat SU7 nevű szedánjának sikertörténete. Ahogy az okostelefonok piacán is a megfizethető modellek piacának meghódítása után mozdult el a felsőkategóriás telefonok felé, úgy az elektromos autók piacán is hasonló stratégiát követ

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.