BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húszezer fős leépítésbe kezdett a világ legnagyobb csomagszállítója

A UPS menedzsmentje a vámok miatt bizonytalan környezettel magyarázza a költségcsökkentést. A csomagszállító cég automatizálásra készül, míg a szakszervezet pokoli harcot hirdetett. Januárban a vezető ügyfél Amazont takarék lángra állították.

Tavaly még az elemzőket is meglepte kiváló teljesítményével a UPS. Most azt közölte a világ legnagyobb csomagszállítója, hogy 20 ezer főt elbocsátanak, miután januárban úgy döntöttek, leépítik vezető ügyfelüket, az Amazont. A UPS-részvény minimális mínusszal reagált az amerikai nyitás előtt, de az idei teljesítménye 22 százalékos zuhanás.     

Paris,,France,-,Jan,27,,2016:,Side,View,Of,Ups
Megsínyli a vámháborút a csomagszállító / Fotó: Shutterstock

Pokoli harcot hirdetett a szakszervezet

Kedden közölte a UPS csomagküldő, hogy még az idén leépít 20 ezer operatív pozíciót, hogy csökkentse a költségeit. A vállalat közel 490 ezer főt foglalkoztat. Még januárban döntött úgy a UPS, hogy csökkenti az Amazon számára szállított csomagok mennyiségét. Az e-kereskedelmi óriás a UPS bevételének 12 százalékát adta.

Idén a UPS 73 bérelt és saját tulajdonú létesítmény bezárását tervezi. Tavaly 11 üzemegységet zárt be, és 12 ezer munkahelyet számolt fel, akkor főleg vezetői pozíciókat. 

Bonyolítja az ügyet a szakszervezet, mert 330 ezer dolgozó tagja a Teamstersnek. És Sean O’Brien, a Teamsters elnöke emlékeztetett: 

a UPS a jelenlegi szerződés értelmében 30 ezer Teamsters-munkahelyet köteles létrehozni. 

Mint mondta, a szakszervezet nem tiltakozna, ha a UPS csökkentené a vezetőség létszámát, de pokoli harc lesz, ha Teamsters-munkahelyeket akarnak felszámolni. Erre az UPS közölte: betartja a Teamsters-szerződést.

 

Automatizálják a csomagszállítót

A kézbesítő cég vezetői azt mondták, hogy a jövőben kevésbé függenek majd az élő munkaerőtől, mert automatizálják a létesítményeket, beleértve a címkézést, valamint a pótkocsik be- és kirakodását.

Carol Tomé vezérigazgató úgy fogalmazott: 

A UPS hálózatának újrakonfigurálása és a költségek csökkentése nem is lehetne időszerűbb, mert a vámok miatt nagy a bizonytalanság.

A második negyedévben a menedzsment alacsonyabb volumennel és csökkenő bevétellel számol, mind a hazai, mind a nemzetközi működésben. 

A gazdasági bizonytalanság miatt nem voltak hajlandók frissíteni az egész évre vonatkozó kilátásokat.

A vállalat azt is közölte, hogy 2025-ben 400 és 600 millió dollár közötti szerkezetátalakítási költséggel számolnak.

Az első negyedévben a UPS 1,19 milliárd dolláros nettó nyereséget könyvelt el, 21,5 milliárd dolláros bevétel mellett. Ami jobb eredmény volt a Wall Street előzetes várakozásainál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.