Palvin Barbara is a Ray-Ban okosszemüvegén keresztül szemléli a világot
Látványos eredményeket publikált a világ legnagyobb szemüveg- és látásjavító eszközöket gyártó cége, a Ray-Ban és az Oakley márkákról ismert olasz–francia EssilorLuxottica, s a hétfői tőzsdezárást követően publikált negyedéves gyorsjelentésnek hamar meg is lett a hozadéka. Ma délelőtt az EssilorLuxottica részvényárfolyama 5,6 százalékot erősödött a párizsi börzén, nem utolsósorban a pozitív elemzői vélemények hatására.

Iparági szakértők megítélése szerint az EssilorLuxottica mindkét idén abszolvált negyedévében markáns fejlődést mutatott, jórészt a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos területeken, ami új és dinamikusan növekedő bevételi forrásokat jelenthet az óriásvállalat számára.
A Ray-Ban és a Meta meglátta a lehetőséget
Bár az okosszemüvegeket a Facebook anyacégével közösen, a Ray-Ban Meta révén üzemeltetett divízió forgalma egyelőre minimális a cégcsoport egészéhez viszonyítva, de az elemzők által kiemelten figyelt növekedési dinamika sokat elmond arról, ami a közeljövőben várható. Az EssilorLuxottica több mint háromszorosára növelte ugyanis az innen származó, az első félévben befolyt bevételét.
Ennek nagyságáról a cég nem írt az egész félévet felölelő gyorsjelentésében , de elemzői kommentárok 200 millió dollár fölé saccolják az egyre több piacon elérhetővé váló okosszemüveg forgalmi adatait. Az okosszemüvegben hatalmas potenciál rejlik. Az eszköz használatával a többi között
- kéz nélküli lehet fényképezni vagy videózni a beépített 12 megapixeles kamera közvetítésével,
- le lehet kérdezni információkat a szemüvegen át látott képen szereplő tárgyakról, személyekről,
- fülhallgató nélkül lehet zenét hallgatni és telefonálni
- és mindezt hangvezérléssel és valós idejű fordítással.
Mindehhez persze az okostelefonos kapcsolat elengedhetetlen. Az ilyen készülékek egyelőre meglehetősen drágák, Amerikában 299 dollárról, Európában 329 euróról indulnak, de 20 százaléknyi árengedményt mindkét piacon ki lehet passzírozni az értékesítőktől.
Az Oakley is kijön a sportos változatokkal
A készülékek üzemideje sem több 4-6 óránál és használatuk súlyos adatvédelmi aggályokat vet fel a kandi kamerás videórögzítési lehetőségre visszavezethetően. A Ray-Ban Metának magyar vonatkozása is van, az EssilorLuxottica a „kulturális ikonként” aposztrofált házaspárt, Palvin Barbara szupermodellt és sorozatszínész férjét, Dylan Sprouse-t szerződtette az okosszemüveg reklámjához.
És ez még csak a kezdet, a cég most nyáron jön ki a sokoldalú Oakley sportszemüveg Meta változatával, a márka 50. születésnapjára időzítve.
Az EssilorLuxottica optimistán, de nem rózsaszín szemüvegen át látja a jövőt,
s ebben a Donald Trump-féle vámemelések is közrejátszanak. A társaság alaptevékenysége azonban egyelőre szemüveggyártás marad. Az első félévben a várt 2,55 milliárdtól enyhén elmaradó, 4,1 százalékkal 2,53 milliárd euróra gyarapodó üzemi eredményről adtak számot.
A dollár gyengülése és Trump vámjai zavart okoztak
Ez árfolyamhatásoktól szűrten 7,1 százalékos pluszt jelentett volna, de a dollár idei gyengélkedése nem segítette az olasz– francia céget. A tervtől való eltérést a cég indoklása szerint az amerikai vámintézkedések okozták. Az adózott nyereség 1,79 milliárd euró volt, ami 3,1 százalékos bővülést takar.
A bevétel 14,02 milliárd euró volt, ami 5,5 százalékos javulás az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ebben már a Supreme szemüvegmárka és a Heidelberg Engineering látástechnikai fejlesztő társaság felvásárlásának bevételnövelő hatása is benne foglaltatik.


