Hajrázik a kgfb-kampány
Az internetes portálokon az idén rekordszámban váltanak az autósok. A Netrisk.hun például szerda estig már több mint 236 ezren váltottak, ez messze túlszárnyalja a tavalyi kampányban december végéig elért, akkor rekordnak számító 163 ezret. Haraszti Zsolt, a társaság ügyvezetője azonban arra számít, hogy a legforgalmasabb napok még most következnek, a napi kötésszám akár 20 ezer fölé is kúszhat. A társaság szerint az eddig beérkezett megbízások alapján továbbra is valószínű, hogy az idei kampányban csak a Netrisk.hun több mint 300 ezer autós köti újra kötelező biztosítását, és a biztosítót váltók száma elérheti az egymilliót is. Bár a CLB-nél a kampány előtt még úgy vélekedtek, az idén nem nő majd a biztosítót váltók száma, a társaság internetes oldalán eddig már 33 ezren váltottak, vagyis többen, mint tavaly, így Bravik is úgy véli, hét számjegyű ügyfél válhat hűtlenné jelenlegi szolgáltatójához.
A biztosítók közül az idei kampány nyertese az Allianz lehet. A Netrisk adatai szerint állománydíj alapján az új szerződések több mint negyedét a piacvezető biztosító szerezte meg. A következő öt szereplő, az Uniqa, a Generali, a Genertel, az Aegon és a Köbe szinte fej fej mellett állnak, 10-12 százalékos részesedéssel. A vesztesek az önrészes konstrukciója visszavonására kényszerített Union, a TIR állományát átvevő AIM és a Groupama Garancia lehetnek alig 1-2 százalékos szerzéssel.
Az idei kötelezőkampány a casco piacának is jót tett, a korábbiaknál intenzívebben érdeklődnek ugyanis a kliensek az ilyen biztosítások iránt is – mondja Bravik. A táraság honlapján a kgfb miatt tarifálók csaknem tizede használja ki azt a tényt, hogy a kampány a cascóknál is komoly díjkedvezményt hozott. A portálon novemberben 64 ezer forintos átlagdíjon köthettek a kliensek cascót, ez 15 százalékkal alacsonyabb az év közben elérhető átlagos internetes tarifánál.


