Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella egy LinkedIn-bejegyzésében név szerint megemlítette mint a siker egyik legnagyobb letéteményesét – milyen szerepet töltött be az UEFA-pályázat elnyerésében?

Tartalombeszerzési vezetőként az ilyen jellegű tárgyalások, mint az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése, hozzám tartoznak az RTL-nél. 

Szabó Balázs szerint egy olyan koronaékszer, mint az UEFA Bajnokok Ligája, bármely médiavállalat pozícióját megerősíti.
Fotó: RTL Magyarország

Volt-e iparági értesülésük arról, hogy a versenytársak – különös tekintettel az MTVA-ra – mennyit ajánlhatnak az A típusú csomagért?

Nem volt arról információnk, hogy az új tenderidőszakban milyen összegekkel fognak pályázni a versenytársak.

Csak annyit tudhattunk, amit mindenki más is a nyilvánosan elérhető adatokból, hogy az előző vagy az éppen aktuálisan zajló szezon közvetítési jogai mennyiért keltek el.

Mennyit kínált az RTL Magyarország?

Ez a szám üzleti titok.

A 2024–2025-ös idénytől az RTL-en nézhető majd az európai csúcsfoci.
Fotó: RTL Magyarország

Miként zajlott le a pályázati folyamat, mi hangzott el a jogtulajdonos előzetes magyarországi tájékoztatása alkalmával, és volt-e második ajánlattételi kör?

Az UEFA idén tavasszal, a hivatalos kiírás előtt tájékoztatott minket arról, hogyan fog változni 2024-től a Bajnokok Ligája lebonyolítási rendje. Ezt követően döntöttünk úgy, hogy beadjuk a pályázatot. Az ajánlattétel kétkörös volt. Ez azonban nem licitálás, hanem klasszikus ajánlattétel, amikor a részvevők egy időben teszik meg az ajánlatukat, nem ismerve, hogy ki ad ajánlatot, sem azt, hogy mennyit.

Hogyan zajlik egyáltalán a pályázat?

Iparági szakértőnkkel még áprilisban vettük át, hogy miként is zajlik a pályáztatás, amit Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) megbízásából a svájci Team Marketing nevű cég vezet. Akkor az volt a szakmabeli tipp, hogy az előző ciklusokkal egyezően az MTVA nyeri majd ezt a kiírást is – aztán borult minden. 

Önmagában megtérülhet-e ez a vagy csak közvetve lehet hasznos? Milyen nézettséget remélnek a BL-közvetítésektől? Visszaszerezhetik-e a Bajnokok Ligája-találkozókkal piacvezető pozíciójukat?

Az RTL-nél üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák mentén hozzuk meg, de természetesen egy olyan koronaékszer, mint az UEFA Bajnokok Ligája, bármely médiavállalat pozícióját megerősíti, mindamellett pedig streamingplatformunknak, az RTL+-nak ezzel a három szezonra vonatkozó szerződéssel hosszú távú stabilitást tudunk biztosítani. A mérkőzéseket lineáris csatornáinkon és streamingfelületünkön követhetik majd a szurkolók. 

Bizonyos találkozókat, például a BL-döntőt, az elődöntőt, és ha lesznek, a magyar érintettségű meccseket, biztosan lineárisan közvetítjük,

a streamingplatformunkon látható mérkőzések pedig előfizetéssel lesznek majd elérhetők. Ez a nézőink és előfizetőink számára előnyös újítás lesz, hiszen az összes találkozót követni tudják.

Milyen lesz a meccsek eloszlása az RTL csatornái és platformjai között, illetve előfordulhat-e, hogy a B csomag nyertesével, a Sport TV-vel (AMC) együttműködjenek valamilyen formában? 

Ezekről a későbbiekben adunk majd tájékoztatást. 

A RTL-es BL-közvetítések részletei csak később derülnek ki, de a kereskedelmi csatorna újító szemléletet ígér.
Fotó: RTL Magyarország

Milyen újdonságokkal készülnek a korábbi labdarúgó-közvetítéseikhez, illetve az MTVA közvetítéseihez képest?

Már önmagában újdonság, hogy sokkal több lesz a meccs, és a nézők az RTL+-on az összes meccset elérik majd. Ilyen Magyarországon eddig még nem volt.

Lesz-e helyszíni jelenlétük a közvetítések alkalmával, és ha igen, mekkora?

Erről később tudunk tájékoztatni.

Kik lesznek a kommentátorok és szakértők?

A következő időszakban dől el, hogy kik lesznek a riporterek, illetve a szakértők,

de ebben is lehet majd számítani arra az újító szemléletre, amelyet az RTL képvisel Magyarországon.