Az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella egy LinkedIn-bejegyzésében név szerint megemlítette mint a siker egyik legnagyobb letéteményesét – milyen szerepet töltött be az UEFA-pályázat elnyerésében?
Tartalombeszerzési vezetőként az ilyen jellegű tárgyalások, mint az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzése, hozzám tartoznak az RTL-nél.

Fotó: RTL Magyarország
Volt-e iparági értesülésük arról, hogy a versenytársak – különös tekintettel az MTVA-ra – mennyit ajánlhatnak az A típusú csomagért?
Nem volt arról információnk, hogy az új tenderidőszakban milyen összegekkel fognak pályázni a versenytársak.
Csak annyit tudhattunk, amit mindenki más is a nyilvánosan elérhető adatokból, hogy az előző vagy az éppen aktuálisan zajló szezon közvetítési jogai mennyiért keltek el.
Mennyit kínált az RTL Magyarország?
Ez a szám üzleti titok.

Fotó: RTL Magyarország
Miként zajlott le a pályázati folyamat, mi hangzott el a jogtulajdonos előzetes magyarországi tájékoztatása alkalmával, és volt-e második ajánlattételi kör?
Az UEFA idén tavasszal, a hivatalos kiírás előtt tájékoztatott minket arról, hogyan fog változni 2024-től a Bajnokok Ligája lebonyolítási rendje. Ezt követően döntöttünk úgy, hogy beadjuk a pályázatot. Az ajánlattétel kétkörös volt. Ez azonban nem licitálás, hanem klasszikus ajánlattétel, amikor a részvevők egy időben teszik meg az ajánlatukat, nem ismerve, hogy ki ad ajánlatot, sem azt, hogy mennyit.
Hogyan zajlik egyáltalán a pályázat?Iparági szakértőnkkel még áprilisban vettük át, hogy miként is zajlik a pályáztatás, amit Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) megbízásából a svájci Team Marketing nevű cég vezet. Akkor az volt a szakmabeli tipp, hogy az előző ciklusokkal egyezően az MTVA nyeri majd ezt a kiírást is – aztán borult minden. |
Önmagában megtérülhet-e ez a befektetés, vagy csak közvetve lehet hasznos? Milyen nézettséget remélnek a BL-közvetítésektől? Visszaszerezhetik-e a Bajnokok Ligája-találkozókkal piacvezető pozíciójukat?
Az RTL-nél üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák mentén hozzuk meg, de természetesen egy olyan koronaékszer, mint az UEFA Bajnokok Ligája, bármely médiavállalat pozícióját megerősíti, mindamellett pedig streamingplatformunknak, az RTL+-nak ezzel a három szezonra vonatkozó szerződéssel hosszú távú stabilitást tudunk biztosítani. A mérkőzéseket lineáris csatornáinkon és streamingfelületünkön követhetik majd a szurkolók.
Bizonyos találkozókat, például a BL-döntőt, az elődöntőt, és ha lesznek, a magyar érintettségű meccseket, biztosan lineárisan közvetítjük,
a streamingplatformunkon látható mérkőzések pedig előfizetéssel lesznek majd elérhetők. Ez a nézőink és előfizetőink számára előnyös újítás lesz, hiszen az összes találkozót követni tudják.
Milyen lesz a meccsek eloszlása az RTL csatornái és platformjai között, illetve előfordulhat-e, hogy a B csomag nyertesével, a Sport TV-vel (AMC) együttműködjenek valamilyen formában?
Ezekről a későbbiekben adunk majd tájékoztatást.

Fotó: RTL Magyarország
Milyen újdonságokkal készülnek a korábbi labdarúgó-közvetítéseikhez, illetve az MTVA közvetítéseihez képest?
Már önmagában újdonság, hogy sokkal több lesz a meccs, és a nézők az RTL+-on az összes meccset elérik majd. Ilyen Magyarországon eddig még nem volt.
Lesz-e helyszíni jelenlétük a közvetítések alkalmával, és ha igen, mekkora?
Erről később tudunk tájékoztatni.
Kik lesznek a kommentátorok és szakértők?
A következő időszakban dől el, hogy kik lesznek a riporterek, illetve a szakértők,
de ebben is lehet majd számítani arra az újító szemléletre, amelyet az RTL képvisel Magyarországon.