
A Tag Heuer kitúrná a Rolexet a Forma–1-ről
A világ legnagyobb luxuscikkgyártója, az LVMH, tárgyalásokat folytat a Forma–1 szervezőivel a verseny szponzorálásáról – írta meg a Bloomberg. A francia cég a svájci óramárkáját, a Tag Heuert vásárolná be a száguldó cirkuszba, ez pedig csapás lenne a Rolexnek.

A Rolex 2013 óta a Forma–1 hivatalos időmérő szponzora, a versenyek ma már szinte elképzelhetetlenek a svájci márka zöld és arany színű reklámjai nélkül. Az LVMH ezt az eddig sziklaszilárdnak tűnő együttműködést készül megbontani a sportvilág egyik legjelentősebb marketing megállapodásával.
A Tag Heuer és a Forma–1 nászáról az LVMH pénzügyi igazgatója beszélt a vállalat második negyedéves pénzügyi eredményeit ismertető konferencián. Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, az LVMH eredményei nem éppen fényesek 2024-ben.
Folynak a tárgyalások, de ezek részleteiről nem beszélhetek. Egyelőre semmi sincs eldöntve
– mondta a konferencián a pénzügyi igazgató, Jean-Jacques Guiony.
A Bloomberg megkereste a Rolexet és a Forma–1-et is a hírrel, de nem kívánták kommentálni az LVMH terveit.
A Forma–1 marketingértéke az utóbbi években jelentősen megnőtt. Egyre többen nézik a versenyeket, a száguldó cirkusz népszerűségének robbanásszerű növekedése olyan sorozatoknak is köszönhető, mint például a Netflixen futó Drive to Survive. Az autósport nem csak a kisebb képernyőket hódítja meg, hiszen 2025 egyik legjobban vár filmje a Brad Pitt főszereplésével készülő F1. A film egyes jeleneteit a 2024-es Magyar Nagydíjon is forgatták.
Guiony bejelentése rávilágít arra, hogy az LVMH nem sajnálja a forrásokat az óramárkákat magába foglaló divíziójától. A Tag Heuer mellett a Hublot és a Zenith és a luxuskonglomerátumhoz tartozik.
Az órapiac csúcsára jutott a Tag Heuer és társai
Az LVMH óra részlegének az élén a vállalatot alapító Bernard Arnault öt gyermekének egyike, Freeric Arnault vezeti. A márkák összevont eladásai már meghaladják a Rolex számait, valamint a Richemont és a Swatch Group-hoz tartozó órákat is.
A Tag Heuer és a Forma–1 nem idegenek egymásnak, az 1980-as években, még az LVMH felvásárlás előtt a cég már adott ki az F1-hez dedikált órát.
A Rolex híreivel foglalkozó blog, a Coronet arról írt, hogy az LVMH-nak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha ki akarja túrni a Rolexet a Forma–1-ből. A svájci csúcsmárka évi több tízmillió dollárt fizet az F1-ért, a Coronet szerint az LVMHnak legalább 150 millió dollárt kellene letennie az asztalra, hogy elcsábítsa az autóverseny szervezőit.





