Több tucat cégnek adott ki felhasználói adatokat a Facebook
Tovább gyűrűzik a legnépszerűbb közösségi portál körüli botrány, miután a The New York Times információi szerint legalább hatvan nagyvállalat juthatott felhasználói adatokhoz.
Latyák Balázs
2018.06.04, 14:16
Megosztom a cikket
Az elmúlt évtizedben legalább 60 vállalatnak, köztük az Apple-nek, az Amazonnak, a Microsoftnak és a Samsungnak adott ki felhasználói adatokat a világ legnagyobb közösségi médiafelülete, a Facebook – írja a The New York Times. A lap cikke szerint a megállapodásokkal a közösségi oldal partnerei olyan adatokhoz jutottak hozzá a felhasználókról, mint a kapcsolati státusz, a politikai irányultság, vallás, vagy események, amelyeken részt vesznek.
A Facebook állítja, ez az adatszolgáltatás eltér a korábban nagy port kavart Cambridge Analytica botránytól, ezek a cégek ugyanis csupán arra használták a felhasználók adatait, hogy a Facebookhoz hasonló felhasználói élményeket kínálhassanak.
Mark Zuckerber, a Facebook alapítója Fotó: AFP
Ahogyan az ismert, a Cambridge Analytica politikai adatkezeléssel és -szolgáltatással foglalkozó cég több, mint 50 millió Facebook felhasználó személyes adatait használhatta engedély nélkül a 2016-os amerikai választásokhoz. A vállalat felhasználta Zuckerberg cégének adatait az amerikai választók politikai nézeteinek beazonosítására, ezáltal befolyásolására reklámokkal és személyre szabott politikai üzenetekkel.
A Cambridge Analytica egy külsős céget bízott meg az adatok begyűjtésével, amelynek kutatója, ezáltal a történet egyik főszereplője Aleksandr Kogan, a Cambridge Egyetem pszichológusa egy alkalmazást biztosított az adatok begyűjtéséhez.
A felhasználók befolyásolásával egy komplett csapat foglalkozott, bloggerek, pszichológusok, fotósok, kreatívok, videoszerkesztők dolgoztak azon, hogy az emberek minél személyre szabottabb „csomagot” kapjanak.
Az akkori becslések szerint a botrány az európai felhasználókat is nagymértékben érintette, mintegy 2,7 millió felhasználó személyes adatait is megoszthatták szabálytalanul a Cambridge Analyticával.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.